جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > فناوری جدید ایلان ماسک از انسان‌ها ابرقهرمان می‌سازد!

فناوری جدید ایلان ماسک از انسان‌ها ابرقهرمان می‌سازد!

ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر آمریکایی، برنامه‌هایی برای اعطای ابرقدرت به مردم با استفاده از تراشه‌های مغزی دارد! / ترجمه

فرارو- ایلان ماسک می‌خواهد با جایگذاری یک تراشه مغزی جنجالی به نام نویرالینک در مغز به مردم قدرت‌های ابرانسانی مانند بینایی عقاب بدهد!

به گزارش فرارو به نقل از سان، ایلان ماسک، میلیاردر دنیای فناوری، فاش کرده است که آزمایش این تراشه حالا بر روی فرد جدیدی آغاز شده است. این تراشه به بیمارانی فلج این قابلیت را می‌دهد که با افکارشان انواع و اقسام دستگاه‌های دیجیتال را کنترل کنند.

نولاند آرباو، ۲۹ ساله، اولین کسی بود که از این تراشه استفاده کرد. او پس از یک حادثه غواصی و آسیب زدن به دو مهره ستون فقراتش از گردن به پایین فلج شد. نولاند آرباو پیش از این تراشه برای کار کردن با صفحه نمایش‌های دیجیتال از یک مدادی نوری در دهان خود کمک می‌گرفت. حالا با کمک نویرالینک تنها کاری که او باید انجام دهد این است که به آنچه می‌خواهد کامپیوتر انجام دهد فکر کند و این اتفاق خواهد افتاد. این تراشه نیاز آرباو به یک مراقب و سرپست را کاهش داده است و حتی او را قادر می‌سازد تا با دوستان خود بازی‌های ویدیویی انجام دهد.

ماسک، ۵۳ ساله، اخیرا در پادکستی فاش کرد یک فرد فلج دیگر اکنون از تراشه نویرالینک استفاده می‌کند. او گفت: «نمی‌خواهم پیشداوری کنم، اما به نظر می‌رسد همه چیز پس از کاشت تراشه فوق العاده پیش رفته است. این تراشه الکترود‌ها و سیگنال‌های زیادی دارد و بسیار خوب کار می‌کند.»

ماسک در مورد زمان انجام عمل جراحی صحبتی نکرد، اما انتظار دارد به عنوان بخشی از آزمایش‌های بالینی در حال انجام در سال جاری هشت بیمار دیگر تحت عمل جراحی برای کاشت این تراشه قرار بگیرند. ماسک ادامه داد: «بیایید به مردم قدرت‌های ابرانسانی بدهیم. شما می‌توانید با این تراشه دید ماوراء بنفش، مادون قرمز، دید عقاب یا هر آنچه می‌خواهید داشته باشید.»

ماسک همچنین معتقد است نویرالینک همزیستی بین انسان و هوش مصنوعی را ممکن می‌کند و از سبقت هوش مصنوعی از انسان‌ها جلوگیری می‌کند. ماسک در ادامه توضیح داد: «این ایده ممکن است از خطر هوش مصنوعی برای انسان‌ها بکاهد. اگر استفاده از نیورالینک میان مردم عادی رواج پیدا کند می‌توانیم قدرت‌های انسان‌ها را با هوش مصنوعی هماهنگ کنیم. من فکر میکنم این تراشه پتانسیل زیادی دارد. استفاده از این تراشه بدون شک وضعیت انسان‌ها در جهان را بهبود میبخشد.»

ماسک همچنین ادعا کرد این تکنولوژی در نهایت قدرت ترمیم نورون‌های آسیب دیده را خواهد داشت و برای درمان فلج اندام و نابینایی مفید خواهد بود. او حتی معتقد است نویرالینک اولین درمان اختلال اسکیزوفرنی خواهد بود و به بهبود حافظه کمک کند!

منبع: fararu-761932

برچسب ها
نسخه اصل مطلب