جستجو
رویداد ایران > استان ها > سال تحصیلی گذشته ۷هزار جلسه آموزش بهداشت در مدارس فارس برگزار شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

سال تحصیلی گذشته ۷هزار جلسه آموزش بهداشت در مدارس فارس برگزار شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی در کشور ایران نزدیک به 15 میلیون نفر است و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آنان برای داشتن جامعه ای پویا و سالم ضروری است، از برگزاری 6 هزار و 902 نشست آموزشی بهداشتی در مدارس زیر مجموعه دانشگاه خبر داد.

دکتر «عباس رضاییان زاده» با تاکید بر اهمیت تامین، حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان، گفت: دانش آموزان، گروه هدف مهمی برای ارائه خدمات بهداشتی در نظام سلامت کشور محسوب می شوند.
او با بیان اینکه بازوان اصلی برای ارائه مراقبت های بهداشتی دانش آموزان، مراقبان سلامت هستند، افزود: یکی از وظایف مراقبان سلامت، آموزش سرفصل های بهداشتی و سلامت به دانش آموزان، کارکنان و والدین در طی سال تحصیلی است.
دکتر رضاییان زاده ادامه داد: گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه هرساله با آغاز سال تحصیلی، اولویت های مهم آموزشی را با همکاری دیگر مدیریت ها و گروه های فنی این معاونت با توجه به مقطع تحصیلی، پایه تحصیلی و جنسیت دانش آموزان به اداره کل آموزش و پروش و شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش اعلام می کند تا برنامه ریزی و هماهنگی در سطح شهرستان برای اجرای برنامه های آموزشی انجام شود.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: 353 هزار و 916 نفر از دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس که زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح استان هستند، در سال تحصیلی 1403-1402، تعداد 6 هزار و 902 نشست آموزشی در زمینه مسائل بهداشتی آموزش دیده اند.
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در برنامه های آموزشی، اصول و کلیاتی از مراقبت های بهداشتی و سلامتی مورد نیاز در مدارس گفته می شود، افزود: آموزش بهداشت، بهداشت محیط در مدارس، بیماری های شایع در سنین مدرسه و راه های پیشگیری از آن، بهداشت فردی، پیشگیری از حوادث، کمک های اولیه در مدارس، بهداشت پوست، دهان و دندان و همچنین تغذیه سالم در مدارس از جمله این برنامه های آموزشی است.
انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب