جستجو
رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (ویدئو) سگ‌های رباتیک چابک در خط مقدم جنگ اوکراین

(ویدئو) سگ‌های رباتیک چابک در خط مقدم جنگ اوکراین

سگ‌های رباتیک چابک به زودی می‌توانند با شرکت در مأموریت‌های خطرناک، از بازرسی سنگر‌های روس گرفته تا کشف مین، به متحدی ارزشمند در خط مقدم اوکراین تبدیل شوند.

 

فرارو- اوکراین می‌تواند به زودی سگ‌های رباتیک را در خط مقدم خود رها کند تا آنان را برای مأموریت‌های خطرناکی مانند جاسوسی از سنگر‌های روسیه یا کشف مین بکار ببرد.

به گزارش فرارو، در تصاویر منتشر شده در یک منطقه نامعلوم اوکراین، سگ متالیک معروف به "BAD One" بر اساس دستورات ارسال شده توسط اپراتور خود ایستاد، خم شد، دوید و پرید.

سازندگان این سگ رباتیک گفتند که آن‌ها چابک هستند و به زودی می‌توانند به متحدی ارزشمند در خط مقدم ارتش اوکراین تبدیل شوند که برای دفع تهاجم روسیه کمبود نیروی انسانی دارد.

سگ‌های رباتیک روی زمین و خیلی پایین حرکت می‌کنند بنابراین دیدن آن‌ها دشوار است. آن‌ها می‌توانند از تصویربرداری حرارتی برای بازرسی سنگر‌های دشمن یا داخل ساختمان‌ها در مناطق جنگی نفوذ کنند.

اپراتور که خود را یوری می‌نامید، گفت: ما سربازان نظارتی داریم که به مأموریت‌های شناسایی اعزام می‌شوند که اغلب افراد بسیار آموزش دیده، افراد بسیار با تجربه و همیشه در معرض خطر هستند.

وی گفت: این سگ خطر را برای سربازان محدود می‌کند و قابلیت‌های عملیاتی را افزایش می‌دهد. این وظیفه اصلی سگ است.

مدل پیشرفته تر، معروف به "BAD Two" به دلایل امنیتی نشان داده نشد.

دستگاه مورد استفاده در این نمایش دارای یک باتری است که حدود دو ساعت آن را تغذیه می‌کند.

این سگ رباتیک که برای کشف مین یا مواد منفجره دست ساز مفید است، می‌تواند تا هفت کیلو (۱۵ پوند) مهمات یا دارو را به نقاط داغ در میدان جنگ حمل کند.

یوری گفت: نمی‌توانم بگویم چند سگ رباتیک در خط مقدم جنگ حضور دارند، اما تأثیر قابل توجهی بر عملیات و افزایش ایمنی سربازان خواهد داشت.

او گفت: اگر سگ رباتیک به دست روس‌ها بیفتند، یک سوئیچ اضطراری به اپراتور این امکان را می‌دهد تمام داده‌های خود را پاک کند.

منبع: fararu-762388

برچسب ها
نسخه اصل مطلب