جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مسافرین زیر ۱۵ سالِ اربعین، واکسن سرخک تزریق کنند

مسافرین زیر ۱۵ سالِ اربعین، واکسن سرخک تزریق کنند

عین اللهی به شیوع بیماری سرخک در عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی حدود ۲۵ هزار بیمار سرخک گزارش کرده است، توصیه ما به افراد زیر ۱۵ سال این است که قبل از سفر اربعین حتما واکسن سرخک را تزریق نمایند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که در سال‌های اخیر مراکز درمانی مجهز در مرزهای غربی از جمله مهران، شلمچه و خسروی احداث و راه اندازی شده است، گفت: زائران می‌توانند در سفر اربعین از خدمات این مراکز به نحو مطلوب استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی، در آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان و اورژانس کشور به مرزهای غربی کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران که صبح امروز (پنجشنبه) ۱۸ مرداد در محل سازمان اورژانس کشور برگزار شد، گفت: در شروع دولت شهید رئیسی با بحران کرونا مواجه بودیم و بسیاری از مراسم‌ها تعطیل شده بود اما در سال ۱۴۰۱ با فروکش کردن بیماری کرونا، مردم بسیاری در مراسم اربعین شرکت کردند.

وزیر بهداشت افزود: نخستین اقدام موثری که توسط سازمان اورژانس کشور انجام شد راه اندازی مرکز درمانی حاج قاسم در شلمچه بود که به عنوان یک اقدام موفق ثبت شد.

عین اللهی به بازدید خود از مرز مهران در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در آن زمان در چادر‌ها و کانکس‌ها و در شرایط گرما و نامطلوبی به مردم خدمات ارائه می‌شد اما خوشبختامه در مدت کوتاهی در این منطقه مرکز درمانی احداث و در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید و در حال حاضر تفاوت خدمات ارائه شده در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کاملا مشهود است.

عین اللهی افزود: در سالجاری نیز یک مرکز درمانی مجهز در مرز خسروی راه اندازی شد و امروزه زیرساخت‌های مناسب بوجود آمده را مرهون تلاش‌های مدیران سازمان اورژانس کشور هستیم.

عین اللهی اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که بهترین و قوی‌ترین سازمان با نام سازمان اورژانس کشور را در اختیار داریم که خدمات آن‌ها در منطقه بی‌نظیر است به طوری که امروزه ۲۶ هزار نیروی کارآزموده در تمامی نقاط کشور حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه ۱۶۱ بیمارستان و ۵۷۳ پایگاه اورژانس در ۸ استان نزدیک به مرز‌های غربی وجود دارند که خدمات خود را در ایام اربعین گسترده می‌دهند، گفت: علاوه بر آن ۲۷۱ آمبولانس، ۴۴ اتوبوس آمبولانس، ۱۴ موتورلانس، ۱۴ بالگرد، ۲ هوا‍پیمای بال ثابت و ۴ خودروی ارتباطات نیز در ایام اربعین در مرزها به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت به شیوع بیماری سرخک در عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی حدود ۲۵ هزار بیمار سرخک گزارش کرده است، توصیه ما به افراد زیر ۱۵ سال این است که قبل از سفر اربعین حتما واکسن سرخک را تزریق نمایند.

منبع: fararu-762085

برچسب ها
نسخه اصل مطلب