جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > حملات گسترده اسرائیل به لبنان

حملات گسترده اسرائیل به لبنان

اخبار و گزارش‌ها حاکی از چند حمله اسرائیل به لبنان است.

به گزارش شبکه شرق، منابع خبری، از حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان خبر دادند.

 با شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه غرب آسیا و همزمان با وعده ایران به تنبیه سخت اسرائیل در ترور شهید «اسماعیل هنیه»، منابع عبری از حمله اسرائیل به مواضعی در لبنان و اوضاع متشنج در مرزهای لبنان با اسرائیل خبر می‌دهند.

به نقل از «المنار»، جنگنده‌های اسرائیل منطقه «حی‌المشاع» حد فاصل شهرک‌های «المنصوری» و «مجدلزون» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های اسرائیل همچنین اطراف شهرک «بلده الکفور» در شهر «نبطیه»، واقع در جنوب را نیز بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، واحد توپخانه ارتش اسرائیل نیز حومه شهرک «علما الشعب» و «الضهیره» را هدف قرار داد.

حمله اسرائیل به لبنان

حملات بامدادی اسرائیل به جنوب لبنان

همزمان با اوضاع حساس منطقه و افزایش تنش در مرزهای جنوبی لبنان با اسرائیل، منابع عبری از حمله نظامی بامدادی ارتش اسرائیل به خاک لبنان در نزدیک مرزهای شمال اسرائیل خبر می‌دهند.

 با شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه غرب آسیا و همزمان با وعده ایران به تنبیه سخت اسرائیل در ترور شهید «اسماعیل هنیه»، منابع عبری از حمله اسرائیل به مواضعی در لبنان و اوضاع متشنج در مرزهای لبنان با اسرائیل خبر می‌دهند.

در همین ارتباط، شبکه ۱۲ اسرائیل، از وقوع چند انفجار در خاک لبنان در مرزهای این کشور با اسرائیل در پی حملات بامدادی ارتش این کشور خبر داد.

هنوز ماهیت این انفجارها مشخص نیست.

از سوی دیگر، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که «انتظار می‌رود که حزب‌الله با توجه مجاورت سرزمینی با «اسرائیل»، بدون هشدار قبلی به این کشور حمله کند و این در حالیست که این موضوع با واکنش نظامی ایران تطابق نخواهد داشت.»

رسانه «سی‌ان‌ان» افزود: «حزب‌الله لبنان در اقدام نظامی تنبیهی خود علیه «اسرائیل» در مقایسه با ایران، تحرک سریع‌تری اتخاذ خواهد کرد و انتظار می‌رود که در روزهای آتی، به «اسرائیل» حمله خود را در پاسخ به ترور فرماندهان ارشد خود آغار کند.»

منبع: sharghdaily-939401

برچسب ها
نسخه اصل مطلب