جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > طلای آب شده رشد کرد / بازار ارز در رکود ماند

طلای آب شده رشد کرد / بازار ارز در رکود ماند

اقتصادنیوز: طلای آب شده در روز جاری بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد ، اما رکود بازار ارز ادامه یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازار ارز و طلا در حالت رکودی قرار داشت که با تعطیلی روز جاری به خاطر گرمای هوا این رکود ادامه‌دار شد. قیمت‌ها در بازار ارز و طلا در روز جاری کمی رشد کرد ولی نوسان آن به قدری محدود بود که نشان دهنده خروج بازار ارز و طلا از روند رکودی چهار روز گذشته نیست.

بازار ارز پس از ترور اسماعیل هنیه در ایران توسط اسرائیل، دچار یک شوک و نوسان قیمتی رو به بالا شد ولی در ادامه این هیجان فرو نشست. در این هفته ایمان الصفدی وزیر خارجه اردن در اقدامی بی‌سابقه در بیست سال گذشته به تهران آمد.

بدر عبدالطی، وزیر خارجه مصر پس از درخواست دولت بایدن از دولت عبدالفتاح السیسی در تماسی با همتای ایرانی خود خواستار خویشتنداری شد.

اردن و مصر روابط سیاسی نزدیکی با ایران ندارند به همین خاطر داغ شدن رفت‌وآمدها و تماس‌های دیپلماتیک ایران در شرایط کنونی مورد توجه قرار دارد، اتفاقی که نشان می‌دهد در شرایط خطیر کنونی دیپلماسی هم‌چنان جریان دارد و در در حال حاضر جریان دیپلماسی نه‌ تنها در میان ایران و دوستانش افزایش یافته بلکه در میان همسایگان منطقه‌ای نیز رشد کرده است و آغوش ایران برای دیپلماسی هم‌چنان باز است و سابقه بازار نشان داده است، نسبت به دیپلماسی واکنش مثبت دارد. تعهد کشور به جریان دیپلماسی تا کنون باعث کاهش تنش در بازار ارز شده است.

خبر مرتبط
پشت پرده رکود بزرگ؛ آمریکا، ژاپن را زمین زد؟/ سرنوشت قیمت سکه در دستان طلا

اقتصادنیوز: بازارهای مالی جهان این هفته را در حالی پشت سر گذاشتند که شاخص‌ها سقوط آزاد نسبتا بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده و در مسیر نزولی حرکت کردند؛ روندی که هر چند در یکی دو روز اخیر تا حدودی بهبودیافته اما همچنان پیش‌بینی‌ها درباره وضعیت بازارها چندان خوشبینانه نیست. اثرگذاری رکود اخیر بازارهای مالی جهان بر بازار طلا و ارز ایران، منوط بر نوسانات اونس طلا در بازار جهانی است که از تغییرات نرخ بهره توسط فدرال رزرو نشات می‌گیرد.

گرمای هوا و تعداد تعطیلی‌ها به خاطر گرمای هوا، مساله مصرف برق و ناترازی انرژی را پررنگ‌تر کرده است. چرا که افزایش تعطیلی‌ها درآمدهای دولت را کاهش می‌دهد این درحالی است که هزینه‌های دولت کاهشی نیست. به همین خاطر اگر ناترازی مصرف برق و افزایش تعطیلی‌ ‌ها منجر به افزایش کسری بودجه شود برای بازار ارز مطلوب نخواهد بود.

نگرانی از رکود اقتصادی آمریکا باعث شده تا پیش‌بینی ها از میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به یک درصد برسد و در حال حاضر معامله ‌گران طلای جهانی چنین احتمالی را ضعیف نمی‌دانند.

داده‌های رکودی اقتصاد آمریکا و کاهش نرخ بهره ایالات متحده تقاضای طلا را صعودی می‌کند، از طرفی تنش‌های خاورمیانه نیز تقاضا را برای طلا تقویت کرده و تحلیلگران نسبت به آینده اونس جهانی طلا امیدوارتر هستند.

در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا به بالای محدوده دو هزار و چهارصد دلار نفوذ کرده است و رشد اونس جهانی طلا به رشد قیمت طلای آب شده کمک کرده است. طلای آب شده در روز جاری بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد و حباب آن به بالای یک درصد رسید. محدوده ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان محدوده حمایتی طلای آب‌شده است.

حباب سکه امامی در کانال ۱۹ درصدی است و با کاهش قیمت تتر فاصله دلار تهران و تتر کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر معامله گران دلار، محدوده ۶۲ هزار تا ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان را مقاومت سرسخت پیش روی دلار می‌دانند که مانع از صعود دلار شده است.

منبع: eghtesadnews-664951

برچسب ها
نسخه اصل مطلب