جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > پربازدیدترین وب‌سایت‌های جهان در سال ۲۰۲۴

پربازدیدترین وب‌سایت‌های جهان در سال ۲۰۲۴

براساس داده‌ها، گوگل بزرگ‌ترین وب‌سایت جهان است که ۱۸.۳۲ درصد از ترافیک وب جهانی را در اختیار دارد. این وب‌سایت متعلق به شرکت آلفابت روزانه بیش از ۸.۵ میلیارد جست‌وجو را ارائه می‌دهد.

بیش از ۵.۴ میلیارد نفر به‌طور منظم از اینترنت استفاده می‌کنند که ۶۷.۱ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. اینفوگرافیک زیر رتبه‌بندی پربازدیدترین وب سایت‌ها در سراسر جهان را نشان می‌دهد.

تسلط گوگل بر بازار‌های مختلف به حدی زیاد است که وزارت دادگستری آمریکا تصمیم گرفت یک شکایت حقوقی ضد انحصار علیه این شرکت تنظیم کند. این شکایت ادعا می‌کند که گوگل از روش‌های ضد رقابتی و انحصاری استفاده می‌کند تا رقبا را از بازار خارج کند و تسلط خود را حفظ کند. یوتیوب، یکی دیگر از پلتفرم‌های متعلق به آلفابت است که با ۶.۹۶٪ سهم ترافیک در جایگاه دوم قرار دارد.

۱۱ شرکت آمریکایی در میان ۱۵ وب سایت پر بازدید برتر قرار دارند.

تنها دو وب‌سایت چینی، بایدو و تیک تاک در این فهرست دیده می‌شوند که در مجموع ۱.۴۹ درصد از ترافیک را به خود اختصاص داده‌اند. حضور یاندکس روسیه و ایکس‌ویدئوز جمهوری چک نیز قابل توجه است. آن‌ها تنها ورودی‌های غیر آمریکایی و غیر چینی در بین ۱۵ وب سایت پربازدید برتر هستند.

چه نوع وب سایت‌هایی بیشترین بازدید را دارند؟

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در این رتبه‌بندی برجسته هستند، فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، واتس‌اپ، ردیت و تیک تاک همگی در ۱۵ وب سایت پربازدید برتر قرار دارند. ویکیپدیا به عنوان تنها سایت غیرتجاری در این گروه قابل توجه است.

این رتبه بندی همچنین شامل ایکس‌ویدئوز، وب سایت مربوط به محتوای بزرگسالان، و آمازون می‌شود.

ChatGPT.com نیز در فهرست ۱۵ وب سایت پربازدید برتر قرار دارد که نشان دهنده محبوبیت روزافزون و استفاده گسترده از آن است. با افزایش تأثیر هوش مصنوعی، آیا سایر وب سایت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به این رتبه بندی راه خواهند یافت؟

منبع: fararu-761758

برچسب ها
نسخه اصل مطلب