جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > چرا علیرغم ۹ قلمرو بزرگ به وستروس «هفت پادشاهی» گفته می شود؟

چرا علیرغم ۹ قلمرو بزرگ به وستروس «هفت پادشاهی» گفته می شود؟

هفت پادشاهی علیرغم اینکه تحت حاکمیت یک پادشاه اداره می شوند، مناظر و رویکردهای سیاسی بسیار متفاوتی دارند.

در طول هشت فصل، سریال  بازی تاج و تخت  فقط مناطق خاصی از قاره وستروس را بررسی کرد، و سؤالات بی جوابی را باقی گذاشت مبنی بر این که هفت پادشاهی چیست و اگر مورد ۹ قلمرو وجود دارد، چرا آنها را هفت پادشاهی می نامند.

هفت پادشاهی بخش بزرگی از روایت این سریال و سری اسپین‌آف آن،  خاندان اژدها  را تشکیل می‌دهد، علی‌رغم اینکه به منطقه ای مانند اسوس نیز پرداخته می شود. با توجه به اهمیت آن برای جهان بازی تاج و تخت و تعداد دفعاتی که به هفت پادشاهی اشاره می شود، جای تعجب است که این سریال ها هرگز دلیل، پیچیدگی ها و ابهامات این نامگذاری خاص را توضیح نمی دهند.

تشریح هفت پادشاهی

این قلمروها آب و هوا و فرهنگ های متفاوتی دارند

هفت پادشاهی علیرغم اینکه تحت حاکمیت یک پادشاه اداره می شوند، مناظر و رویکردهای سیاسی بسیار متفاوتی دارند. شمال، به رهبری خاندان استارک، یکی از مکان های اصلی نمایش داده شده در سریال بازی تاج و تخت، همراه با کینگز لندینگ بود، اما هایگاردن متعلق به خاندان تایرل به آن اندازه دیده نشد.

با این حال، هایگاردن را به عنوان مکانی زیبا و پر از گل توصیف کرده اند. ویل کوهستانی شکل جالبی از مجازات برای زندانیان را داشت، به شکل دروازه ای روی کف این قلعه که زندانیان را مجبور به بیرون پریدن و سقوط مرگبار می کرد. دورن ترکیبی از صحرا و مناطق استوایی است که دارای زندانی با ظاهر استاندارد است.

در همین حال، کسترلی راک تنها چند بار در بازی تاج و تخت دیده شد، و ریورلندز متعلق به خاندان تالی در چندین قسمت، از جمله به عنوان محل اتفاق افتادن سکانس هولناک عروسی سرخ، نمایش داده شد.

در یک تضاد کامل با این جزایر، آیرون آیلندز است که تاریک و طوفانی است، و مکمل بی نقص و مناسبی برای دریاهای خطرناک اطراف آن به شمار می آید. بقیه وستروس در بازی تاج و تخت تا حد زیادی ناشناخته باقی ماندند و خاندان اژدها نیز تاکنون چیز بیشتری به درک ما از بافت آن مناطق دیگر اضافه نکرده است.

ریورلندز که از مدتها پیش مستقل بود، توسط در جریان فتح ایگان توسط خاندان هور اداره می شد. با این حال، به عنوان پاداشی برای حمایت از تارگرین ها در برابر هورها، قلمرو رودخانه ها و جزایر به دو بخش تقسیم شد: سرزمین رودخانه ها به خاندان تالی اعطا شد. در همان زمان، خاندان گریجوی کنترل جزایر آهنین را به دست گرفت.

این باعث شد که قلمرو وستروس به هشت پادشاهی تبدیل شود ، در همین حال، ایگان تارگرین تصمیم گرفت تا کینگز لندینگ و مناطق اطراف آن را به یک شاه نشین تبدیل کند که به عنوان سرزمین های سلطنتی شناخته می شد، و صرفاً به تاج و تخت وفادار بود.

به دلیل خدمت آنها در طول فتح، تسلط بر ریچ به خاندان تایرل رسید، در حالی که خاندان برثیون حکمرانی بر استورم لندز را بدست آورد. بنابراین، خاندان اژدها باید در برهه ای هر ۹ پادشاهی را نشان دهد، با توجه به اینکه داستان این سریال در آغاز پایان سلطنت تارگرین ها اتفاق می افتد و کتاب مارتین به اکثریت این قلمروها می پرازد.

هفت پادشاهی در سریال خاندان اژدها چگونه است؟

سریال اسپین آف داستانی محدود را دنبال می کند

مجموعه پیش درآمید سریال بازی تاج و تخت با نام House of the Dragon لوکیشن های داستان را گسترش داده است که به دنیای درون داستانی اجازه گسترش می‌دهد. این سریال با کاشته شدن بذرهای جنگ داخلی تارگرین ها آغاز شد، بنابراین بیشتر سریال بر روی کینگز لندینگ متمرکز شد.

همچنین این سریال حاوی چندین شخصیت از مکان‌هایی مانند اولدتاون و دورن است، اما آنها تاکنون نقش مهمی در داستان سریال نداشته‌اند. با این حال، خاندان اژدها تا جایی رفت که استپ استونز و حتی استورمز اند را نیز به نمایش گذاشت.

در فصل دوم این سریال، جنگ بین دو جناح همچنان ادامه دارد، جایی که سیاه جامگان و سبزجامگان به دنبال متحدان جدید هستند و در مکان‌های کلیدی وارد نبرد می‌شوند. فصل دوم سریال بینندگان را دوباره به مکانی آشنا برد، وقتی که جسریس ولاریون از دیوار بازدید کرد و وینترفل نیز دیده شد. کرون لندز با نبردی به یاد ماندنی در روکس رست بیشتر کاوش شد و دوقلوها یا تویینز، خانه خاندان فری‌ها نیز دوباره نشان داده شد.

36_11zon (11)

سریال اسپین آف ایگان فاتح می تواند اطلاعات بیشتری در مورد هفت قلمرو بدهد

این سریال جدید به تغییر شکل وستروس بیشتر خواهد پرداخت

در حالی که Game of Thrones و House of the Dragon توانستند از پرداختن عمیق تر به تاریخچه هفت قلمرو و نام آن طفره بروند، یک سریال اسپین آف جدید مطمئناً به شکلی مستقیم به این داستان خواهد پرداخت.

ساخت یک سریال پیش درآمدی با تمرکز بر فتح ایگان تایید شده است، به این معنی که این سریال نشان خواهد داد که چگونه وستروس با ورود تارگرین ها و اژدهایانشان شکل گرفته است.

بیشتر تمرکز این سریال بر روی نبردهایی خواهد بود که برای آوردن این قلمرو تحت فرمانروایی یک حاکم واحد و همچنین حقیقت پشت رویای ایگان که به بخشی برجسته از داستان خاندان اژدها تبدیل شده است.

با این حال، این سریال باید توضیحی در مورد این موضوع بدهد که چگونه واقعیت وستروس در زمان ورود ایگان، به واقعیتی تبدیل شد که مخاطبان در ابتدای سریال بازی تاج و تخت با آن آشنا شدند.

این شامل تصرف وستروس و تسلط بر آن توسط ایگان، متحدانی که از طریق این جنگ بدست می آورد و توانایی دورن در مقاومت در برابر این حمله خواهد بود. حتی اگر تمرکز اصلی این داستان نباشد و طرفداران به احتمال زیاد علاقه زیادی به آن نداشته باشند، تشکیل هفت پادشاهی بخش مهمی از این داستان است که می تواند اطلاعات پس زمینه زیادی را به مخاطب بدهد.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-200538

برچسب ها
نسخه اصل مطلب