جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > سفر مهم سرپرست وزارت خارجه ایران به عربستان

سفر مهم سرپرست وزارت خارجه ایران به عربستان

سرپرست وزارت امور خارجه ایران به عربستان سعودی سفر کرد.

به گزارش شبکه شرق، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در راس هیاتی برای شرکت در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی عازم «جده» در عربستان سعودی شد.

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه صبح امروز «چهارشنبه، ۱۷ مرداد ۱۴۰۳»، در رأس هیاتی برای شرکت در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، عازم شهر «جده» عربستان سعودی شد.

این نشست اضطراری با دستورکار بررسی حملات اسرائیل در غزه و همچنین ابعاد اقدام اسرائیل در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، نقض حریم حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط ااسرائیل و به دنبال تلاش‌های فشرده و دیپلماسی فعال ایران از طریق رایزنی‌ها و تماس های متعدد سرپرست وزارت امور خارجه با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان برگزار می‌شود.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه «دهم مرداد ۱۴۰۳»، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان او در تهران، بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

«اسماعیل هنیه» برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری «مسعود پزشکیان»، نهمین رئیس‌جمهور ایران، در تهران به‌سر می‌برد.

در پی این اقدام، دولت‌ها، سران و مقامات، گروه‌های مقاومت، سازمان‌ها و نهادهای مدنی و شخصیت‌های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند و خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه شدند.

منبع: sharghdaily-939318

برچسب ها
نسخه اصل مطلب