جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > گزارش باقری از گفت‌وگو با وزیران خارجه ۶ کشور درباره پاسخ ایران به اسرائیل و اوضاع منطقه/ میانجی‌گری‌ها به انگلیس رسید

گزارش باقری از گفت‌وگو با وزیران خارجه ۶ کشور درباره پاسخ ایران به اسرائیل و اوضاع منطقه/ میانجی‌گری‌ها به انگلیس رسید

سرپرست وزارت امور خارجه از رایزنی و گفت‌وگو با وزیران خارجه ۶ کشور درباره پاسخ حزب‌الله لبنان و ایران به اسرائیل و تحولات منطقه خبر داد.

به گزارش شبکه شرق، «علی باقری» از رایزنی و گفت‌وگوهای تلفنی فشرده خود با همتایانش درباره‌ شرایط خطیر منطقه و پاسخ حزب‌الله لبنان و ایران به اسرائیل ناشی از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران و «فواد شکر» در بیروت خبر داد.

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «در تماس تلفنی با همتایانم از سوئیس و مالت و در پاسخ به تماس تلفنی همتای انگلیسی که همه عضو شورای امنیت ملل متحدند، تاکید کردم بی‌عملی شورای امنیت در قبال جنایات اسرائیل موجب جری‌تر شدن رژیم در تداوم جنگ و خونریزی و تسری بی‌ثباتی و ناامنی در سطح منطقه شده‌ است.

در تماس تلفنی با همتای اتریشی گفتم رفتار همراه با چشم‌پوشی و بعضا حمایتگرانه اروپا در قبال جنایات ارتکابی اسرائیل، از جمله در به شهادت رساندن میهمان رسمی مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری ایران، کاملاً برخلاف مدعای اروپا و برهم‌زننده صلح و امنیت منطقه است.

در پاسخ به تماس تلفنی همتایانم از سوریه و مصر هم بیان کردم اتحاد و هماهنگی کشورهای اسلامی در اقدام مشترک علیه تجاوزگری و کشتار اسرائیل، عامل مهمی در بازدارندگی باند تروریستی و جنایتکار حاکم در تل‌آویو خواهد بود.»

در همه این مکالمات بر عزم ایران برای استفاده از حق ذاتی و مشروع خود در صیانت از امنیت و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و نیز اراده قاطع ایران برای ایجاد بازدارندگی در برابر موجودیت شروری که عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است، تاکید کردم.»

رایزنی وزیر خارجه انگلیس با باقری درباره حمله انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل

میانجی‌گری برای جلوگیری از جنگ احتمالی ایران و اسرائیل و جلوگیری از حمله حزب‌الله لبنان و ایران به اسرائیل پس از ترورهای اخیر به انگلیس رسید.

دیوید لمی، وزیر خارجه انگلیس با درخواست از ایران برای خویشتن‌داری، گفت که «اقدام علیه اسماعیل هنیه، یک گام به عقب در مسیر آتش‌بس در غزه است.»

وزیر خارجه انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست.»

دیوید لمی، وزیر خارجه انگلیس روز سه‌شنبه عنوان کرد که گفت‌وگویی با «علی باقری کنی»، سرپرست وزارت خارجه ایران در رابطه با حمله احتمالی به اسرائیل داشته است.

لمی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست. من با علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران صحبت کردم.»

او ادامه داده است که به سرپرست وزارت خارجه ایران گفته که «هر گونه حمله ایران، عواقب ویرانگری برای منطقه خواهد داشت و ایران و همه طرفین باید فوراً تنش‌زدایی کنند.»

منبع: sharghdaily-939311

برچسب ها
نسخه اصل مطلب