جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > نظر مجلس بر حضور عراقچی در وزارت‌ خارجه دولت پزشکیان مثبت است؟ به پورمحمدی و علایی رأی اعتماد می‌‌دهند؟

نظر مجلس بر حضور عراقچی در وزارت‌ خارجه دولت پزشکیان مثبت است؟ به پورمحمدی و علایی رأی اعتماد می‌‌دهند؟

یک عضو فراکسیون انقلاب اسلامی می‌گوید: افرادی که به عنوان اعضای کابینه به مجلس معرفی می‌شوند از صافی اول گذشتند، به عبارتی از صافی معاون اول رئیس جمهور و معاون راهبردی او عبور کردند و استعلام‌های لازم را از اداره اطلاعات و سپاه دریافت کردند. لذا اگر فردی برای حضور در کابینه معرفی می‌شود از صافی‌های اول عبورکرده است.

سلمان ذاکر، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی می‌گوید: افرادی که به عنوان اعضای کابینه به مجلس معرفی می‌شوند از صافی اول گذشتند، به عبارتی از صافی معاون اول رئیس جمهور و معاون راهبردی او عبور کردند و استعلام‌های لازم را از اداره اطلاعات و سپاه دریافت کردند. لذا اگر فردی برای حضور در کابینه معرفی می‌شود از صافی‌های اول عبورر کرده است.

گمانه زنی بر سر اعضای احتمالی کابینه چهاردهم، حجم اصلی اخبار سیاسی این روزهای بعد از تنفیذ و تحلیف را به خود اختصاص داده است، در این میان برخی خبرها حکایت از آن دارد که لیست نهایی شورای راهبری به فراکسیون‌ها هم رسیده است.

سلمان ذاکر، نماینده ارومیه از جمله اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی است از زمان احتمالی ارائه لیست اعضای کابینه دولت چهاردهم به مجلس خبر می‌دهد و بسیار خوش‌بین به رأی آوردن لیستی است که پزشکیان ارائه می کند.

او حتی از اعتماد کردن مجلس به عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه می‌گوید و بر این نکته تاکید می‌کند که وقتی پزشکیان از صافی شورای نگهبان رد شده باید بنا را بر تعامل با دولت گذاشت. 

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت وگوی ذاکری را در ادامه می خوانید:

 

منبع: etemadonline-670200

برچسب ها
نسخه اصل مطلب