جستجو
رویداد ایران > رویداد > توسعه دهنده Marvel Rivals از بزرگ‌ترین چالش طراحی بازی می‌گوید

توسعه دهنده Marvel Rivals از بزرگ‌ترین چالش طراحی بازی می‌گوید

توسعه‌دهندگان بازی Marvel Rivals می‌گویند بزرگ‌ترین چالش آن‌ها طراحی مبارزات بدون اسلحه بوده است.

بازی Marvel Rivals از همان ابتدا به‌عنوان یک بازی تیراندازی و ابرقهرمانی امیدوارکننده به‌نظر می‌رسید و اگرچه بخش زیادی از این موفقیت به‌دلیل ویژگی‌های ذاتی آن به‌عنوان یک رقیب جدی در این ژانر است اما نمی‌توان انکار کرد که قدرت لایسنس آن نیز به آن کمک‌های بزرگی کرده است. برای مثال فهرست قهرمانان قابل بازی آن دارای شخصیت‌هایی با طیف گسترده‌ای از حرکات و توانایی‌ها است و اگرچه این ویژگی یک امتیاز مثبت برای بازی است اما برای تیم توسعه Marvel Rivals در استودیو NetEase Games نیز چالش‌هایی ایجاد کرده است.

در مصاحبه اخیر با رسانه GamingBolt، زمانی‌که از توسعه‌دهندگان در مورد چالش‌های ساخت یک تجربه متعادل برای مارول رایوالز و در عین حال اطمینان از اینکه هر شخصیت از نظر مکانیکی کامل است پرسیده شد، آن‌ها گفتند که طراحی قهرمانانی که متمرکز بر مبارزات تن به تن هستند، مانند هالک، اسپایدرمن، مجیک، پلنگ سیاه و ثور، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تیم توسعه بوده است چون اجرای نادرست حرکات خاص آن‌ها در یک تجربه چند‌نفره تیمی می‌تواند منجر به آشفتگی بازی و کاهش لذت آن می‌شود.

استودیو NetEase به این رسانه گفت: «یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما، طراحی مجموعه متنوعی از ابرقهرمانان مبتنی بر مبارزات بدون اسلحه مانند هالک، ونوم، مجیک، پلنگ سیاه، اسپایدرمن، ثور و دیگران بوده است. با اینکه هر کدام از آن‌ها دارای توانایی‌های منحصر‌به‌فرد خود هستند، تمرکز مشترک آن‌ها بر مبارزات بدون اسلحه یک مانع طراحی قابل‌توجه ایجاد کرد. به‌عنوان یک بازی مبارزه‌ای تیم محور، برخورد نادرست با این دینامیک‌های مبارزه از نزدیک می‌تواند منجر به تجربه مبارزاتی کم‌عمق، آشفته و کمتر لذت‌بخش شود.»

به‌گفته این توسعه‌دهنده، تنوع گسترده در حرکات و توانایی‌های بالقوه‌ای که فهرست شخصیت‌های مارول در اختیار این استودیو قرار داده بود به آن‌ها کمک کرد. آن‌ها در این‌باره گفتند: «بااین‌حال قابلیت‌های گسترده شخصیت‌های مارول فرصت‌های فراوانی را برای اکتشاف و استفاده برای ما فراهم کرد. به‌عنوان مثال درباره هالک ما توانایی پرش فوق‌العاده‌ای برای او طراحی کردیم که به او امکان می‌دهد حریف را به آسمان پرتاب کند و او را به یک دشمن جدی برای قهرمانانی که در هوا مبارزه می‌کنند، تبدیل کند و بعد جدیدی به سبک مبارزه‌ای او اضافه کند.»

توسعه‌دهندگان همچنین اضافه کردند: «ویژگی‌های سیمبیوتی ونوم برای انجام تکنیک‌های مبارزه‌ای میان‌برد توسعه یافته است که مکمل تکنیک اصلی او بر مبارزات از فاصله نزدیک است. به همین ترتیب، چابکی اسپایدرمن به‌طور کامل مورد استفاده قرار گرفته است و امکان مبارزه در فواصل دور و نزدیک را برای او فراهم می‌کند و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا سبک مبارزه‌ای خود را براساس نیازهایشان انتخاب کنند. این رویکرد تضمین می‌کند که هر شخصیت از نظر مکانیکی، کامل باشد و یک تجربه بازی جذاب به گیمر ارائه شود.»

بازی Marvel Rivals در حال حاضر برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن ۵ و کامپیوتر در حال توسعه است و تاریخ انتشار آن در حال حاضر مشخص نیست.

منبع: zoomg-370457

برچسب ها