جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) شیما اِناگا یا «پری برفی»؛ «بامزه‌ترین پرنده جهان» که شبیه گلوله برف است

(تصاویر) شیما اِناگا یا «پری برفی»؛ «بامزه‌ترین پرنده جهان» که شبیه گلوله برف است

پرنده شیما اِناگا (Shima Enaga)، یک پرنده نسبتا عجیب و زیباست گه در ژاپن زندگی می‌کند و به خاطر دم بلند و بدن کوچک‌اش شناخته شده است.

پرنده شیما اِناگا (Shima Enaga)، یک پرنده نسبتا عجیب و زیباست گه در ژاپن زندگی می‌کند و به خاطر دم بلند و بدن کوچک‌اش شناخته شده است. 

پرنده‌ای را تصور کنید که مانند یک توپ کرکی حرکت می‌کند و دم‌اش طولانی‌تر از بدنش باشد. این پرنده کوچک لقب «بامزه‌ترین پرنده ژاپن» را دارد و به «پری برفی» نیز شهرت دارد. این پرنده در واقع بومی شمالی‌ترین جزیره ژاپن یعنی «هوکایدو» است. 

ویژگی‌های فیزیکی شیما اوناگا

«شیما اوناگا» پرنده‌ای سفید، کرکی و کوچک است. چشمان‌اش سیاه و کوچک است و دارای دم بلندی است. این پرندگان کوچک شلوغ و سریع هستند، در میان درختان حرکت می‌کنند و حرکات انفجاری زیادی دارند.

شیما اناگا یک پرنده کوچک به لحاظ قد که بین ۷ تا ۹ سانتیمتر است و بدن گرد و منقار کوتاه و دم بسیار بلندش مشخص می‌شود. هر دو جنس این پرنده کاملا شبیه هم هستند و بزرگسالان قبل از اولینزمستان ترجبه ریزش پر‌ها را از سر می‌گذرانند. پر‌ها عمدتا سیاه و سفید هستند و گا‌ها رنگ‌های متغیر دیگری مانند خاکستری و صورتی نیز یافت می‌شود. 

شیما اِناگا زیرگونه‌ای از «بوشتیت دم دراز» است. شیما اِناگا که اغلب قبل از دیدن صدای آن‌ها شنیده می‌شود، صدایی ثابت و بلند دارند. در خارج از فصل تولید مثل، آن‌ها در دسته‌های ۱۰ تا ۲۰ پرنده که شامل والدین و فرزندان است زندگی می‌کنند.

52

منبع: راز بقا

منبع: faradeed-200182

برچسب ها
نسخه اصل مطلب