جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > محمدجواد لاریجانی: زندگی در جمهوری اسلامی جالب است؛ روزگار خیلی شیرینی داریم

محمدجواد لاریجانی: زندگی در جمهوری اسلامی جالب است؛ روزگار خیلی شیرینی داریم

«جمهوری اسلامی یک دموکراسی عملکردی بر اساس عملکرد اسلامی است. ما در جمهوری اسلامی روزگار خیلی شیرینی داریم؛ چراکه هر روز یک چیز جدید داریم، زندگی در جمهوری اسلامی جالب است و مانند یک برکه خشک نیست. ما در جمهوری اسلامی مسائل جالبی داریم. اسلامی که متحجرانه به کنج خانه برده بودند، امروز هنگامی که از آن پرده‌برداری و آن را عرضه می‌کنیم نشان می‌دهد، مکتب اهل بیت چیزی که فریز شده باشد نیست، بلکه به گونه‌ای است که در موقعیت‌های مختلف رخ می‌نماید.»

محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بیان کرد: جمهوری اسلامی یک دموکراسی عملکردی بر اساس عملکرد اسلامی است. ما در جمهوری اسلامی روزگار خیلی شیرینی داریم؛ چراکه هر روز یک چیز جدید داریم، زندگی در جمهوری اسلامی جالب است و مانند یک برکه خشک نیست. ما در جمهوری اسلامی مسائل جالبی داریم.

به گزارش ایلنا، ​جواد لاریجانی گفت: بی‌حجابی در زمان رضاخان به زور اعمال شد که پروژه کاملا انگلیسی بود؛ اکنون پروژه ترویج بی‌حجابی قویتر از دوران رضاخان و در ذهن خانواده‌ها دنبال می‌شود پس نباید ساده‌لوح باشیم لذا مرکز پژوهش‌ها به دور از دعوا درباره این موضوع بررسی کند. هر حکومتی باید حدود برهنگی داشته باشد که در کشور ما در چند بند در قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است برخی دوست ندارند موضوع را در مجلس آورده تا بررسی شود اما باید در جامعه اسلامی حدودی درباره برهنگی در جامعه باشد که تعیین این حدود در همه کشورها وجود دارد.

محمدجواد لاریجانی در نشست بین‌المللی مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی از اندیشه تا عمل با تاکید بر وقایع و جنگ رژیم صهیونیستی در غزه گفت: بحث من خشونت در فرهنگ غربی غیر از عملکرد است که خود عملکرد هم مهم است؛ اما چیزی که به اسم فرهنگ غربی داریم، خشونت در آن یک جایگاه ویژه دارد.

در جمهوری اسلامی روزگار خیلی شیرینی داریم

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بیان کرد: جمهوری اسلامی یک دموکراسی عملکردی بر اساس عملکرد اسلامی است. ما در جمهوری اسلامی روزگار خیلی شیرینی داریم؛ چراکه هر روز یک چیز جدید داریم، زندگی در جمهوری اسلامی جالب است و مانند یک برکه خشک نیست. ما در جمهوری اسلامی مسائل جالبی داریم.

وی افزود: اسلامی که متحجرانه به کنج خانه برده بودند، امروز هنگامی که از آن پرده‌برداری و آن را عرضه می‌کنیم نشان می‌دهد، مکتب اهل بیت چیزی که فریز شده باشد نیست، بلکه به گونه‌ای است که در موقعیت‌های مختلف رخ می‌نماید. در حقوق بشر با آزادی بیان مواجه هستیم، در اسلام می‌شود علیه آن صحبت کرد یا مسائل انحرافی را گسترش داد.

پروژه ترویج بی‌حجابی قوی‌تر از دوران رضاخان و در ذهن خانواده‌ها دنبال می‌شود

لاریجانی بیان کرد: بی‌حجابی در زمان رضاخان به زور اعمال شد که پروژه کاملا انگلیسی بود؛ اکنون پروژه ترویج بی‌حجابی قویتر از دوران رضاخان و در ذهن خانواده‌ها دنبال می‌شود پس نباید ساده‌لوح باشیم لذا مرکز پژوهش‌ها به دور از دعوا درباره این موضوع بررسی کند. هر حکومتی باید حدود برهنگی داشته باشد که در کشور ما در چند بند در قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است برخی دوست ندارند موضوع را در مجلس آورده تا بررسی شود اما باید در جامعه اسلامی حدودی درباره برهنگی در جامعه باشد که تعیین این حدود در همه کشورها وجود دارد.

وی یادآور شد: ۲ سال پیش یک خانم لباس چسبانی پوشیده بود و از هواپیما پیاده‌اش کردند و گفتند لباس شما مناسب نیست، دادگاه برگزار شد و گفتند شما نمی‌توانید اخلاق عمومی را زیر پا بگذارید. ما در جامعه اسلامی نباید از قوانین حجاب ناراحت شویم و قوانین باید با احکام شرعی باشد، بنابراین مسئله حجاب، مسئله دعوایی نیست.

باید حدود برهنگی در جامعه اسلامی مشخص شود

مساله حجاب مساله دعوایی نیست

رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: بر این اساس کارشناسان در مرکز پژوهش‌ها و مجلس باید حدود برهنگی در جامعه اسلامی مشخص کرده و قانون به تصویب برسد که متناسب با احکام شرعی و سیستم قانون‌گذاری باشد چون مساله حجاب مساله دعوایی نیست بلکه مساله‌ای برای توسعه جامعه است البته پیچیدگی‌هایی دارد.

وی افزود: در مباحث بین‌المللی مانند حقوق بشر عمده مسائل حول آزادی بود، یعنی آزادی بیان و رفتار. ما باید باب بحث درباره خشونت را باز کنیم چرا که خشونت یک مسئله مبنایی است.

ترور شهید هنیه در تهران زبان دشمن را باز کرد که این چه سپاهی است

لاریجانی یادآور شد: هنگامی رژیم صهیونیستی روزهای اولیه که به غزه حمله کرد خشونت مانند امروز نبود، هابرماس آمد از رژیم صهیونیستی دفاع کرد؛ ما چند رگه از فیلسوفانی مانند هابرماس مشاهده کردیم و این موضع تند جای سوال داشت. حال پایگاه فکری‌اش کجاست؟

ابتدا می‌گویند انسان با عملش خودش را می‌سازد، اصل دوم این است که سعادت یک برنامه تعیین شده نیست و فردی است و وجود نقشه برای سعادت بشر ۲ دلیل دارد؛ یکی این‌که نقشه راه ادیان پایه سفتی ندارد و اصل نیست. اصل بعدی این است هرکسی هرکاری کند تزاحم پیدا می‌شود در صورتی آزادی تا جایی است که برای دیگران ایجاد ضرر نکند.

وی گفت: برای این‌که حدود آزادی‌های فردی حفظ شود ما حکومت را تاسیس می‌کنیم، امنیت دلیل وجودی تشکیل حکومت است، بنابراین اگر امنیت تهدید شود دولت‌ها می‌توانند برای تامین امنیت و دفاع از خود جلو بروند. شما به یازده سپتامبر نگاه کنید.

لاریجانی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه گفت: مقوله امنیت مهم است و دولت‌ها در دنیا برای ایجاد امینت تشکیل می‌شوند؛ اخیرا در تهران یک حادثه‌ای رخ داد که زبان دشمن را باز کرد که این چه سپاهی است و حرف‌های این مدلی زدند حال اینکه امنیت صفر تا صددرصد نیست؛ در آمریکا با وجود ۴ نهاد رسمی امنیتی، اتفاقی باعث کشته شدن دو هزار نفر شد حالا درباره سپاه اینطور حرف می‌زنند.

غوغایی در اسرائیل راه افتاده چون می‌دانند ولشان نمی‌کنیم

وی افزود: با انقلاب اسلامی تمدن غربی با چالش بزرگی مواجه شد که سیستم مدنی بزرگی به دور از افکار سکولار و با داشتن ریشه در مکتب اهل بیت به وجود آمد و جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرتی شد که تاثیرگذار است و نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند. حوزه حقوق بشر میدان خوبی است که می‌توان بحث خشونت در فرهنگ غربی را در آن مطرح کرد. یکی از این موارد، توجه به شعائر دینی است؛ در ایام محرم برخی از سینه‌زنی‌ها حرکت موزون است حال اینکه سینه‌زنی نوعی عزاداری است و این کارها سوءاستفاده از شعائر مذهبی برای تبلیغ یک فکر باطل است.

لاریجانی با اشاره به وعده خونخواهی ایران بعد از ترور اسماعیل هنیه گفت: با این وعده ایران، غوغایی در اسرائیل راه افتاده چون می‌دانند ولشان نمی‌کنیم اما نمی‌دانند چه کاری می‌کنیم.

منبع: fararu-761044

برچسب ها
نسخه اصل مطلب