جستجو
رویداد ایران > استان ها > افزایش 30 درصدی طلاب مبلغ در پیاده روی اربعین

افزایش 30 درصدی طلاب مبلغ در پیاده روی اربعین

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: سال گذشته 7 هزار طلبه مبلغ برای ارائه خدمت در پیاده روی اربعین حضور یافتند که این رقم در سال جاری به میزان 20 تا 30 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،حجت‌الاسلام مرتضی استقامت در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان خاتم برگزار شد، به حضور و نقش روحانیون و مبلغان در اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: سفر اربعین، زیارتی با مبانی اسلامی و تمدنی قدیمی است که براساس سنت های اسلامی و سیره علمای سلف بنا گذاشته شده و این مراسم بعد از سقوط صدام در عراق، هرساله با شکوه و عظمت بیشتری برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور 4 میلیون نفر زائر ایرانی در سفر اربعین سال گذشته، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال این رقم افزایش یابد و همچنین با توجه به وجود مرز ایران با عراق، شمار فراوانی از اتباع کشورهای همسایه نیز از طریق ایران اسلامی در این زیارت و پیاده روی شرکت می کنند که به این افراد نیز در طول مسیر خدمات رسانی می شود.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین کشور بیان داشت: در این مراسم بزرگ حوزه های علمیه نقش بی بدیلی ایفا می کنند و طلاب و مبلغان حوزه های علمیه و در مراکز مختلفی به تبلیغ و برگزاری مراسم های مذهبی همچون بیان احکام، اقامه نماز و دیگر مراسم ها را در سه زمان قبل، حین و بعد از ایام اربعین حسینی برگزار می کنند.

حجت‌الاسلام استقامت بهترین روش تبلیغی و تربیتی را سفرهای کاروانی دانست و ابراز کرد: الحمدالله روحانیت و طلاب حوزه های علمیه نقش بسیار پررنگی داشته و اقدامات تبلیغی و تربیتی قابل توجهی انجام می دهند.

وی حضور در مرزهای ورودی و خروجی کشور را از جمله برنامه های مبلغان دینی در ایام اربعین عنوان و بیان کرد: طلاب مبلغ در اماکن پر تردد و محل اسکان زائران و مکان های زیارت حضور و فعالیت پررنگی خواهند داشت.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین کشور با اشاره به همکاری ارگان های فرهنگی در کشور در راستای خدمت رسانی فرهنگی به زائران اربعین بیان داشت: الحمدلله وحدت رویه در بین سازمان ها و مراکزی فرهنگی در عرصه های تبلیغی، تربیتی و فرهنگی وجود دارد و تقسیم کارهای لازم در این زمینه شکل گرفته و همه ظرفیت ها به میدان آورده شده است.



 

حجت‌الاسلام استقامت با اشاره به کمبود مبلغان اربعین و نیاز به حضور و شرکت بیش از پیش طلاب در این عرصه اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 7 هزار از طلاب و روحانیون مبلغ در این عرصه وارد شده و خدمت رسانی کردند و در ایام اربعین امسال به میزان 20 تا 30 درصد به این میزان افزوده شده است.

وی افزود: نیاز ما به حضور مبلغان در این عرصه در ایام اربعین ۴۰ تا ۵۰ هزار طلبه مبلغ است؛ البته علاوه بر 7 هزار نفر مبلغ در سال گذشته تعداد قابل توجهی از این غیر از روحانیون زائر طلبه است که در این ایام در طول مسیرها و مکان های منتهی به مقصد وجود دارند و به صورت گذری نقش آفرینی می کنند.

 

خبرنگار: سمانه سادات فقیه سبزواری

عکاس: هادی چهرقانی


برچسب ها
نسخه اصل مطلب