جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > صدور حکم دادستانی برای شناسایی «نگهبانان خودخوانده»

صدور حکم دادستانی برای شناسایی «نگهبانان خودخوانده»

دادستان زرند از صدور حکم بازداشت برای تعدادی از اوباش که قصد ارعاب، تهدید و اخاذی از باغداران را داشتند، خبر داد.

رضا یعقوبی که این اوباش را «نگهبانان خودخوانده» می‌خواند، گفت: در پی نارضایتی تعدادی از کشاورزان، در راستای اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته و حمایت از کشاورزان دستور شناسایی و برخورد با نگهبانان خودخوانده در دستور کار این دادستانی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، یعقوبی با اشاره به اینکه نگهبانان خودخوانده با ارعاب و تهدید باغداران و با جبر و زور خواستار نگهبانی از باغات پسته آن‌ها بودند اظهار داشت: تعدادی از نگهبانان اجباری که مخل نظم، آسایش و آرامش عمومی بودند با معرفی مردم و اقدام اطلاعاتی دستگاه‌های متولی، شناسایی شدند و با دستور قضایی تحت پیگیرد قانونی قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند تاکید کرد: دستگاه قضایی در عمل به وعده‌های خود صادق بوده و مصمم است با ایجاد تمهیدات لازم و اجرای دقیق مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم، از سرقت محصول پسته، آن هم در سالی که انتظار برداشت قابل توجه پسته وجود دارد، جلوگیری کند؛ اما تحقق این امر نیازمند همکاری همه جانبه کشاورزان و مسئولان مربوطه نیز است.

او در عین حال با بیان اینکه سال گذشته همکاری مناسبی از سوی کشاورزان به منظور اجرای طرح وجود نداشت افزود: سال گذشته کاهش میزان سرقت پسته با تلاش ضابطان و گشت‌های رضویون بسیج محقق شد و اگر مالکان اراضی مشجر پسته در موعد مقرر و برابر مصوبات اعلام شده نسبت به معرفی نگهبان اقدام کرده بودند و با دوری از اقدامات سلیقه‌ای به موارد پیش بینی شده عمل می‌کردند، طعم شیرین به صفر رسیدن آمار سرقت پسته در شهرستان زرند بار دیگر تجربه می‌شد.

یعقوبی با اشاره به طرح پیشگیری از وقوع سرقت پسته گفت: این طرح با محوریت دادسرا به صورت مرحله‌ای و تخصصی با همکاری دستگاه‌های مرتبط که عضو کارگروه‌های چهارگانه هستند انجام می‌شود و اینک با تعیین قاضی ویژه، اقدامات پیش نیاز طرح از قبیل به کارگیری افراد دارای صلاحیت لازم برای نگهبانی از طریق اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و ... در حال انجام است.

او خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته، آموزش لازم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و رسانه‌ای همراه با بهره گیری از ظرفیت دیگر دستگاه ها، امیدواریم بتوانیم رضایت خاطر کشاورزان را به دست آوریم تا از آسیب به اقتصاد شهرستان که به نوعی وابسته به تک محصول استراتژیک پسته است جلوگیری کنیم.

منبع: fararu-760771

برچسب ها
نسخه اصل مطلب