جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > اولین رویداد ادبی کشوری قاف (قله ادبیات و فرهنگ) در گلستان برگزار می شود

مدیرکل آفرینش‌های ادبی کشور

اولین رویداد ادبی کشوری قاف (قله ادبیات و فرهنگ) در گلستان برگزار می شود

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور گفت: اولین اردوی ادبی کشور «قاف» باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی و هنری نوجوان به میزبانی استان گلستان در شهرستان علی آبادکتول برگزار می شود.

مجتبی حاذق‌نیکرو در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: برگزاری اولین اردوی ادبی کشور به میزبانی استان گلستان در شهرستان علی آباد کتول در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مرداد برگزار می شود . 

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور افزود: این رویداد ۱۲۰ نوجوان شاعر و نویسنده که از بهترین های استان خود هستند با هم رقابت می‌کنند

وی بیان کرد: یکی از وظایف و ماموریت‌های ذاتی کانون استعدادسنجی، استعدادیابی و استعدادپروری است و رویکرد کلان کانون به سمت پرورش نخبگانی و پرورش استعدادها تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته باشگاه‌های تخصصی رویش استعدادهای برتر ادبی و هنری در کانون شکل گرفت و در گام نخست باشگاه شعر آغاز بکار کرد.

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آذر ماه سال گذشته اردوی افتتاحیه این باشگاه در بندرانرلی با حدود ۵۰ نفر شاعران نخبه نوجوان کشور برگزار شد.

حاذق‌نیکرو افزود: همچنین زمستان سال گذشته نیز در بخش ادبی، باشگاه داستان‌نویسی نیز با حضور ۵۰ نویسنده نوجوان شکل گرفت.

وی ادامه داد: اکنون با گزینش مجددی که از سراسر استان‌های کشور انجام شد، حدود ۱۲۰ نفر شاعر و نویسنده نوجوان در باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی «قاف» (قله ادبیات و فرهنگ) عضویت دارند.

وی اضافه کرد: تا پایان تابستان سال جاری اولین باشگاه هنری ما هم در کانون راه‌اندازی خواهد شد که این باشگاه شامل هنرهای نمایشی نوجوان و باشگاه تصویرگران نوجوان خواهد بود.

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این باشگاه‌ها با هدف شناسایی و تربیت آفرینشگران ادبی و هنری آینده نظام جمهوری اسلامی به منظور پر کردن این خلاء شناسایی شده و تشکیل می‌شود.



برچسب ها
نسخه اصل مطلب