جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > قیمت دینار عراق و لیر ترکیه هم فاز شدند؛ ریال عمان تغییر کانال داد/ لطف بزرگ ایرانیان به گرجستان

قیمت دینار عراق و لیر ترکیه هم فاز شدند؛ ریال عمان تغییر کانال داد/ لطف بزرگ ایرانیان به گرجستان

اقتصادنیوز: قیمت ریال عمان هم امروز در جریان مبادلات ارزی معامله گران در بازار تهران رشد نسبی را تجربه کرد و 161330 تومان معامله شد.

به گزارش اقتصادنیوز، گرجستان چند سالی است که به یکی از مقاصد پرطرفدار ایرانیان برای سفر و مهاجرت تبدیل شده است؛ کشوری که جاذبه های گردشگری خیره کننده اش دل هر آدمی را در جهان می برد. جاذبه های ویژه این کشور اروپایی عاملی شده است تا همه ساله گردشگران بسیاری راهی شهرهای مهم گرجستان از جمله باتومی و تفلیس شوند؛ موضوع مهمی که بر اقتصاد این کشور و رشد تولید ناخالص ملی آن اثرگذار بوده است.

براساس آنچه گئورگی چوگووادزه رییس سازمان ملی گردشگری گرجستان گفت: در ۱۰ ماه سال جاری بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی به گرجستان سفر کردند که ۲۶۲ هزار نفر از آنها شهروندان ایرانی بودند. سفر گردشگران خارجی به گرجستان ، در ۱۰ ماه امسال یازده درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش یافته است.

شهروندان پنج کشور روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و ایران در ۱۰ ماه امسال بیشترین مسافرت را به گرجستان داشتند. بنا به آمار سازمان ملی گردشگری گرجستان در سال جاری یک میلیون و ۲۴۹ و ۷۲ نفر از روسیه، یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۰۲ نفر از جمهوری آذربایجان ، یک میلیون و ۶۳ هزار و ۳۸۹ نفر از ارمنستان، ۹۶۵ هزار و ۹۱۰ نفر از ترکیه و ۲۶۲ هزار و ۲۶۱ نفر از ایران به گرجستان سفر کردند.

درآمد حاصله از گردشگری خارجی در گرجستان، در شش ماه اول سال جاری، یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی۲۸/۹درصد بیشتر بوده است.همچنین در شش ماه سال جاری سهم گردشگری خارجی در تولید ناخالص داخلی ۷/۱درصد است که در مقایسه با یک سال قبل ۱۷/۶ درصد افزایش یافته است. اما حال که مروری بر آخرین وضعیت اقتصاد گردشگری گرجستان داشته ایم، بهتر است نگاهی هم به آخرین قیمت واحد پول رسمی این کشور و سایر ارزها در بازار تهران بیندازیم.

آخرین قیمت لاری گرجستان امروز 13 مرداد 1403

امروز قیمت لاری گرجستان سیر صعودی را دنبال کرد و 330 تومان رشد داشت تا نسبت به روز گذشته، 23070 تومان ارزش گذاری و معامله شود.

قیمت لیر ترکیه امروز

امروز در بازار ارز تهران قیمت لیر ترکیه شیب صعودی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد. هر لیر در حالی امروز 20 تومان گران شد که 1860 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت دینار عراق در بازار

امروز همچنین قیمت دینار عراق در جریان مبادلات ارزی معامله گران، بر روند ثابت روزهای آغازین هفته گذشته پافشاری نکرد و با افزایش ارزش نسبت به دو روز گذشته، 47 تومان قیمت گذاری شد. هر دینار رشد یک تومانی را تجربه کرد.

آخرین نرخ درهم امارات

بازار ارز تهران در حالی عصر امروز شاهد پایان معاملات بود که قیمت درهم امارات مسیر افزایشی را نسبت به روز گذشته دنبال کرد. هر درهم امروز 16686 تومان خرید و فروش شد تا نسبت به روز پیش 243 تومان گران شده باشد.

قیمت درام ارمنستان امروز

روند افزایشی حاکم بر بازار ارز تهران بر درام هم اثر گذاشت و واحد پول رسمی کشور ارمنستان، دو تومان گران و 160 تومان خرید و فروش شد.

نرخ امروز بات تایلند

در شرقی ترین مقصد گردشگری ایرانیان؛ تایلند هم قیمت بات، واحد پول رسمی این کشور افزایش ارزش را تجربه کرد و با رشد 37 تومانی 1754 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری بات تایلند و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.027 رسید.

رینگیت مالزی

قیمت رینگیت مالزی در بازار

در نهایت رینگیت مالزی هم امروز را در حالی به پایان رساند که افزایش قیمت 410 تومانی داشت و 13780 تومان خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات سومین روز تیر حکایت از روند صعودی قیمت ها نسبت به روز گذشته دارد.

منبع: eghtesadnews-664020

برچسب ها
نسخه اصل مطلب