به گزارش اکوایران، بازار خودرو که در هفته‌های اخیر روند نسبتا آرام داشت، اما امروز با افزایش نرخ دلار و تحت تاثیر سایر بازارها، با رشد قیمت روبرو شد. این رشد، نگرانی‌ها در مورد ادامه‌دار شدن روند افزایشی قیمت خودروها به وجود آورده است.  

فعالان بازار خودرو معتقدند ناامن شدن فضای بازار رشد قیمت خودرو را به همراه داشته و موجب شده تا بازار از لاک نوسانی خود خارج شود. از سوی دیگر فعالان بازار به این نکته نیز اشاره می‌کنند که هرچند قیمت خودرو در بازار بالا رفته، اما همچنان معاملات در پایین‌ترین سطح صورت می‌گیرد و این امر موجب شده تا پیش‌بینی بازار در روزهای آینده دشوار شود.

بررسی بازار نشان می‌دهد بیشترین رشد قیمت امروز به «هایما S7پلاس» رسید و این خودرو با افزایش 35 میلیون تومانی در بازار قیمت‌گذاری شد، «رانا پلاس» هم افزایش 12 میلیون در بازار داشت. «کوییک اتوماتR» مدل 1402 هم امروز رشدی 10 میلیونی را در بازار تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس 6 دنده توربو»، «پژو 207iاتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل 1402 و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت. براساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس 6 دنده توربو» در بازار امروز 930 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر با بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژوi 207 اتوماتیک TU5P» هم 899 میلیون تومان قیمت خوردو افزایش 9 میلیون تومانی داشت. به گزارش اقتصادنیوز، «هایما S7پلاس» هم با رشد 35 میلیونی در بازار یک میلیارد و 660 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار 921 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشد 6 میلیونی داشت. «رانا پلاس» هم در بازار 622 میلیون تومان قیمت خورد و افزایشی 12 میلیونی داشت و «پژو پارسLX» مدل 1402 هم امروز و 845 میلیون تومانی ماند.