جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (تصاویر) پنج لوکیشن منحصر به فرد در ایران که خاطره‌انگیز شدند

(تصاویر) پنج لوکیشن منحصر به فرد در ایران که خاطره‌انگیز شدند

در این مطلب قصد بررسی خانه‌ها و عمارت‌های خاصی را داریم که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده‌اند و حتی برای برخی از ما نیز خاطره‌انگیز هستند.

خانه‌ها و عمارت‌ها در برخی موارد می‌توانند یک راوی منحصر به فرد برای داستان و شخصیت‌های آن باشند به همین دلیل لوکیشن‌های سینمایی همواره دارای اتمسفری مشابه با داستان فیلم هستند. این نقش حیاتی در برخی از فیلم‌ها آنچنان پر رنگ است که می‌تواند برای ما به یکی از عوامل تداعی کننده فیلم تبدیل شود.

با ورود به طبقه اول، وارد تالاری با دیوارهای پر نقش نگار می‌شوید که از نظر اندازه از طبقه دوم بزرگ‌تر است. فضای داخلی این عمارت با استفاده از گچ و آینه کاری، به معماری ایرانی قرابت زیادی دارد همین امر زیبایی آن را دو چندان می‌کند. این بنای ماندگار حالا در اختیار کمیته ملی ایکوموس (شورای بین المللی بناهای تاریخی) است که بازدید از برای عموم آزاد است. با بازدید از این عمارت شاید بتوانید طعم زندگی مجلل بزرگ آقای شهرزاد را تا حد کمی بچشید!

خانه‌ اسدالله خان/ پدرسالار

چه کسی می‌تواند قلمرو حاکمیت اسدالله خان را فراموش کند؟! قلمرویی به وسعت خانه‌ای ویلایی با اتاق‌های تو در تو که هر یک از اتاق‌هایش داستان و قصه‌ی متفاوتی در جریان است. خانه‌ی اسدالله خان در سریال پدرسالار، یکی از لوکشین‌های ماندگار در تلوزیون ایران است که شاید زیبا و مجلل نباشد اما در عین سادگی بار ایران قدیمی را به دوش می‌کشد که برای بسیاری از ما دوست داشتنی و زیباست.

یکی از مهم‌ترین نکات درباره معماری این عمارت استفاده از چوب در نمای آن است. چوب یکی از مصالح اصلی در ساختمان سازی ایرانی است که در این بنا علاوه بر استفاده فنی از آن استفاده زینتی نیز شده است که زیبایی بسیار اصیلی به آن داده است.

خانه فرهاد/ در دنیای تو ساعت چند است؟

بدون شک تمام لوکیشن‌های مهم سینما در پایتخت نبوده‌اند و سایر استان‌ها نیز در این ماجرا نقش دارند. رشت زیبا یکی از شهرهایی است که میزبان دوربین سینما بوده است. عمارت نبی‌زاده در رشت، لوکیشن اصلی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است؟"، یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود.

این بنای تمام سفید که بیشتر شبیه به بناهای یونانی‌ست و از این سبک الهام گرفته شده، باعث حیرت هر بیننده‌ای می‌شود. گفته می‌شوند برای اجاره‌ی این عمارت، مبلغ 2 میلیارد تومان در زمان ساخت این فیلم پرداخته شده که برای چنین عمارتی رقم منطقی‌ای است!

منبع: تحریریه چیدان

منبع: faradeed-199876

برچسب ها
نسخه اصل مطلب