جستجو
رویداد ایران > استان ها > تخصیص 43 میلیارد تومان برای مرمت و حفاظت از محور ساسانی

مدیرکل میراث فرهنگی:

تخصیص 43 میلیارد تومان برای مرمت و حفاظت از محور ساسانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اختصاص اعتباری بالغ‌بر 43 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های حفاظتی و مرمتی محور ساسانی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی شنبه 13 مرداد به خبرنگاران گفت: پروژه حفاظت، آماده‌سازی و مرمت آثار در منظر جهانی باستان‌شناختی ساسانی فارس در شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون و سروستان تا یک ماه دیگر اجرای می‌شود.

ثابت اقلیدی به تحولات چشمگیر در حوزه مرمت و حفاظت محور ساسانی فارس اشاره و اضافه کرد: به‌زودی شاهد اتفاقات خوب و تحولات بزرگ در منظر جهانی باستان‌شناختی ساسانی فارس خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، فارس افزود: آثار تاریخی محور ساسانی این استان در شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون و سروستان قرار دارند و برنامه‌های حافظتی که مرمتی گسترده‌ای برای این آثار در سال جاری پیش‌بینی‌شده است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه نزدیک به 37 میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به این محور اختصاص‌یافته است افزود: اعتبارات ملی و استانی برای این محور نیز نزدیک به 6 میلیارد تومان است.

او در ادامه به پروژه‌های قابل‌اجرا در این محور جهانی اشاره کرد و گفت: ساماندهی و اجرای پوشش حفاظتی بر روی نقش برجسته ساسانی دره تنگاب فیروزآباد، ساماندهی و اجرای مسیر بازدید و دسترسی ایمنی به فضاهای معماری ارگ حکومتی محوطه بیشاپور، اجرای مسیر بازدید و دسترسی ایمنی به فضاهای معماری کاخ اردشیر در شهرستان فیروزآباد ازجمله اقداماتی است که در این محور جهانی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: اجرای مسیر بازدید دسترسی ایمن به فضاهای معماری کاخ ساسانی سروستان و ساماندهی اجرای مسیر دومنظوره (حفاظتی و گردشگری) برای گنبد آجری کاخ ساسانی سروستان نیز به‌زودی اجرا خواهد شد.

به گزارش رویداد ایران؛ منظر جهانی باستان‌شناختی ساسانی فارس در سه شهرستان استان فارس قرارگرفته و آثار دوره ساسانیان شامل قلعه دختر، کاخ اردشیر، شهرگور در شهرستان فیروزآباد،  کاخ ساسان در شهرستان  سروستان  و شهر تاریخی بیشاپور، نقوش برجسته تنگ چوگان و غار شاپور در شهرستان کازرون است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب