جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > قیمت دلار به مرز مهم رسید؛ درهم از دلار جا ماند/ آوازه همتی در بازار پیچید؛ واکنش بازار ارز به یک گمانه/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۳ مرداد 1403

قیمت دلار به مرز مهم رسید؛ درهم از دلار جا ماند/ آوازه همتی در بازار پیچید؛ واکنش بازار ارز به یک گمانه/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۳ مرداد 1403

اقتصادنیوز: قیمت درهم امارات از افزایش بازارها در معاملات پشت خطی جا مانده و احتمال بازگشایی قیمت درهم با گپ مثبت در بازار امروز بالاست.
  عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان  

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز امروز را در حالی آغاز می‌کند که با خبر پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل معاملات پشت خطی با هیجان دنبال شد و قیمت دلار به کانال بالاتر رفت. قیمت دلار که هفته گذشته را در کانال 58 هزار تومان آغاز کرد و میل به صعود داشت؛ در روز چهارشنبه با ترور اسماعیل هنیه در تهران و بالا رفتن ریسک سیاسی در منطقه، به کانال 60 هزار تومان رسید. اسکناس آمریکایی در روز پنجشنبه هم به صعود خود ادامه داد و از کف 60 هزارتومان فاصله گرفت. به گزارش اقتصادنیوز، هیجان در بازار روز جمعه هم ادامه داشت و قیمت‌ها در معاملات پشت خطی بر مدار افزایش بودند؛قیمت دلار هرات هم در نهایت در پشت خط جمعه در 61 هزار و 50 تومان قرار گرفت. همچنین در معاملات پشت خطی شایعه انتخاب عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی در بازار مورد توجه معامله‌گران بود.

با این همه، قیمت درهم که روز پنجشنبه با 16 هزارو 440 تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا با کاهش به 16 هزار و 400 تومان رسید؛ در ادامه معاملات با افزایش همراه شد و در 16 هزار و 500 تومان بسته شد. قیمت درهم امارات از افزایش بازارها در معاملات پشت خطی جا ماند و براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، احتمال بازگشایی قیمت درهم با گپ مثبت در بازار امروز بالاست. اگر در ادامه معاملات بازارساز در بازار تزریق داشته باشد؛ قیمت‌ها می‌توانند از مرزهای مقاومتی فاصله گرفته و نزولی شوند.

قیمت تتر هم در انتهای هفته با هیجان افزایشی تا 63 هزار تومان بالا رفت و در روز جمعه از این مرز فاصله گرفت. قیمت تتر در بامداد شنبه در حوالی کف 62 هزار تومان معامله شد. تحلیلگران فنی معتقدند اگر قیمت تتر مرز حمایت 61 هزار و 800 تومان را از دست بدهد؛ با کاهش به کف این کانال می‌افتد. اما اگر قیمت تتر از این مرز حمایت شود، بار دیگر برای شکستن مرز 63 هزار تومان تلاش خواهد کرد. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز نشان می دهد، شکاف تتر و قیمت دلار هرات به هزار تومان رسیده که عدد قابل توجهی است.

به عقیده معامله‌گران تا زمانی که اخبار تنش در منطقه در بازار حکم‌فرماست قیمت‌ها می‌توانند نوسانی باشند. گروهی از معامله‌گران تصور می‌کنند این بار نیز مانند دفعات گذشته ایران پاسخ خواهد داد و با کم شدن شدت تنش، هیجان بازار ارز نیز افت می‌کند؛ موضوعی که اگر اتفاق بیفتد، شدت ریزش بازار را دو چندان خواهد کرد. 

تحلیلگران فنی معتقدند بازار ارز سقف کانال نزولی خود را با اخبار جنگی شکسته و بر مدار صعود است. از منظر آن‌ها مهمترین مرز مقاومتی دلار در حوالی 62 هزار و 300 تومان قرار دارد که قیمت می‌تواند در آن‌جا واکنش داشته باشد. اگر در این سطح فشار فروش زیاد باشد؛ روند بازار نزولی خواهد بود اما در مقابل اگر قیمت دلار از این مرز عبور کند؛ شدت نوسان در بازار ارز زیاد خواهد شد. 

منبع: eghtesadnews-663851

برچسب ها
نسخه اصل مطلب