جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > (تصاویر) بهترین فیلم های جکی چان؛ از داستان پلیس تا همیشه اژدها

(تصاویر) بهترین فیلم های جکی چان؛ از داستان پلیس تا همیشه اژدها

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های جکی چان یکی از محبوب‌ترین بازیگران فیلم‌های اکشن و رزمی در تاریخ سینما خواهیم پرداخت.

حتی اگر اهل فیلم‌های اکشن و رزمی هم نباشید به شما قول می‌دهیم که حداقل یک بار با فیلم‌های جکی چان در زندگی خود روبه‌رو شده‌اید یا حداقل یک بار آن‌ها را به‌همراه خانواده در تلویزیون تماشا کرده‌اید.

فیلم‌های اکشن همیشه از استقبال خیلی خوبی در سینما برخوردار هستند و حالا دراین‌میان تلفیق این ژانر و هنرهای رزمی می‌تواند هیجان‌انگیز بودن این فیلم‌ها را بیش‌ازپیش کند. وقتی درباره فیلم‌های رزمی صحبت می‌کنیم خیلی سریع دو نام به ذهن ما خطور می‌کند که افرادی نیستند به جز بروس‌لی و جکی چان؛ بازیگران محبوب و بزرگی که برای همیشه ژانر رزمی را در سینما تغییر دادند و باعث دیده شدن این فیلم در جهان شدند.

چان کونگ سنگ یا همان جکی چان خودمان در سال ۱۹۵۲ در هنگ‌کنگ به دنیا آمد و زمانی‌که تنها ۸ سال سن داشت در سال ۱۹۶۲ توانست در یک اجرای کوچک نقش‌آفرینی کرد و در ۱۴ سالگی در سال ۱۹۶۶ در نخستین فیلم سینمایی مهم خود یعنی فیلم Come Drink with Me به ایفای نقش پرداخت و از همان زمان توانست توجه خیلی از اهالی سرگرمی را به خودش جلب کند. او با حضور در فیلم‌های رزمی در کشور هنگ‌کنگ به موفقیت‌های زیادی رسید و توانست با ساخت فیلم‌های انگلیسی‌زبان فیلم‌های خودش را در سینماهای سراسر جهان روی پرده سینماها ببرد که همین موضوع کمک بسیار بزرگی به فیلم‌های رزمی در تاریخ سینما کرد.

اگر از طرفداران جکی چان هستید در این مقاله ما به معرفی و رتبه‌بندی بهترین فیلم‌های این بازیگر خواهیم پرداخت تا با فیلم‌های بیشتری از او آشنا شوید و آن‌ها را تماشا کنید؛ پس این شما و این ۳۰ فیلم برتر جکی چان در سینما.

بهترین فیلم‌های جکی چان

۲۹. فیلم بیا و با من بنوش

فیلم Come Drink with Me

    کارگردان: کینگ هو
  • نویسنده: کینگ هو
  • بازیگران: چنگ پی پی، جکی چان، الیوت نگوک، کو فنگ، الن چویی چونگ سان
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۶۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Come Drink with Me در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

به یکی از قدیمی‌ترین فیلم‌های فهرست رسیدیم. فیلم Come Drink with Me یکی از آن فیلم‌هایی قلمداد می‌شود که در مسیر شکوفایی فیلم‌های رزمی نقش مهمی داشت و محبوبیت فیلم‌های شرقی را در غرب و در اروپا افزایش داد. همچنین این فیلم یکی از نخستین تجربه‌های نقش‌آفرینی جکی چان در فیلم‌های رزمی قلمداد می‌شود. این فیلم در سال ۱۹۶۶ به تهیه‌کنندگی ران ران شاو توسط استودیو Shaw Brothers Studio در هنگ‌کنگ تولید شد.

در کشور فرانسه بیش از ۱۳ هزار بلیط سینما برای این فیلم فروخته شد که افزایش محبوبیت فیلم‌های رزمی در اروپا را به‌خوبی نشان می‌دهد. داستان فیلم درباره گروهی جریان دارد که رزمی‌کاران فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند و خواسته‌هایی دارند که برای رسیدن به آن‌ها دست به هرکاری می‌زنند. آن‌ها برای رسیدن به این خواسته‌ها تصمیم می‌گیرند پسر فرمانده آن شهر را بدزدند تا از این طریق و با باج‌خواهی بتوانند خواسته‌های خودشان را برآورده کنند.

۲۷. فیلم پادشاهی ممنوعه

فیلم The Forbidden Kingdom

    کارگردان: راب مینکاف
  • نویسنده: جان فاسکو
  • بازیگران: جکی چان، جت لی،‌ لی بینگ‌بینگ، کولین چو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
  • میانگین امتیازات The Forbidden Kingdom در IMDB: ۶.۵ از ۱۰

اگر در یک فیلم رزمی شاهد نقش‌آفرینی جت لی یا جکی چان باشیم قطعا با فیلم جذابی روبه‌رو خواهیم بود و اگر این دو بازیگر بسیار محبوبِ فیلم‌های رزمی در یک فیلم ایفای نقش کنند آن فیلم بدون شک به یکی از فیلم‌های موردانتظار طرفداران فیلم‌های اکشن و رزمی تبدیل می‌شود.

فیلم The Forbidden Kingdom با حضور جکی چان و جت لی چنین داستانی دارد و قطعا یک فیلم بسیار سرگرم کننده به‌شمار می‌رود. این فیلم در سال ۲۰۰۸ میلادی به تهیه‌کنندگی کیسی سیلور توسط استودیو Casey Silver Productions با بودجه‌ای ۵۵ میلیون دلاری تولید و فروشی معادل‌با ۱۳۰ میلیون دلار را پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم درباره یک نوجوان آمریکایی است که علاقه بسیار زیادی به فیلم‌های رزمی دارد و پس از اینکه یک چوب جادویی از محله چینی‌ها به دستش رسید از شهر بوستون به چین باستان فرستاده شد.

او خیلی سریع متوجه می‌شود که جنگجوی افسانه‌ایِ بزرگ چینی‌ها ملقب‌به میمون شاه با جادو به سنگ تبدیل شده است و او می‌تواند با رساندن آن چوب جادویی این جنگجوی بزرگ را به زندگی برگرداند که البته در این مسیر با خطرات ریز و درشتی باید دست‌وپنجه نرم کند. اگر دوست دارید جت لی و جکی چان را در یک فیلم تماشا کنید، دیدن فیلم پادشاهی ممنوعه را از دست ندهید.

۲۵. فیلم بیگانه

فیلم The Foreigner

    کارگردان: مارتین کمبل
  • نویسنده: دیوید مارکونی
  • بازیگران: جکی چان، پیرس برازنان، مایکل مک‌الاتون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات The Foreigner در IMDB: ۷ از ۱۰

فیلم بیگانه یکی از جدیدترین فیلم‌های جکی چان در این فهرست است که در سال ۲۰۱۷ روی پرده سینماها رفت و به‌عنوان فیلمی که در بریتانیا ساخته و اکران شده توانست فروش خوب ۱۴۵ میلیون دلاری را تجربه کند. این فیلم که مثل تقریبا تمام فیلم‌های این بازیگر محبوب یک اثر اکشن تلقی می‌شود ولی جنبه طنز آن برخلاف سایر آثار چان کمتر است.

داستان فیلم درباره پدری جریان دارد که فقط و فقط به یک چیز فکر می‌کند و آن هم انتقام است. شخصیتی با نقش‌آفرینی جکی چان که به‌دنبال انتقام کشته شدن دخترش می‌گردد و در این راه دست به هرکاری می‌زند. جکی چان برای هنرنمایی در این فیلم با تحسین بسیاری از اهالی سینما روبه‌رو شد.

۲۳. فیلم من کی هستم؟

فیلم ?Who Am I

    کارگردان: جکی چان
  • نویسنده: جکی چان
  • بازیگران: جکی چان، میکل فرر، اد نلسون
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۸ میلادی
  • میانگین امتیازات ?Who Am I در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

اگر فیلم دعوای بزرگ نخستین تلاش جکی چان برای ورود به هالیوود تلقی شود که زبان آن انگلیسی نبود، فیلم من کی هستم؟ پس از فیلم آقای نازنین در سال ۱۹۹۷ دومین فیلم او با زبان انگلیسی به‌شمار می‌رود که با هدف اکران در هالیوود ساخته شده است.

این فیلم روایت‌گر داستان گروهی از دانشمندان است که روی یک ترکیب مهم در جنگل‌های آفریقا کار می‌کنند. این گروه توسط یک باند نظامی گروگان گرفته می‌شوند و سازمان CIA یک مامور خودش را برای حل‌و‌فصل این موضوع به این مکان می‌فرستد.

ماموری که فاسد است و سود شخصی خودش برایش اهمیت بیشتری دارد. از طرفی درمیان اعضای آن گروه شخصیتی با نقش‌آفرینی جکی چان حضور دارد که باید برای نجات جان خودش هرکاری که می‌تواند انجام دهد.

۲۱. فیلم شمشیر خدایان

فیلم Armour of God

    کارگردان: جکی چان
  • نویسنده: جکی چان
  • بازیگران: جکی چان، آلن تام، لولا فورنر
  • تاریخ اکران: ۱۹۸۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Armour of God در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

شمشیر خدایان که در کشورمان با نام زره خدایان هم شناخته می‌شود داستان شخصیتی به نام جکی با نقش‌آفرینی جکی چان را به‌تصویر می‌کشد که قبلا یک هنرمند ساده و دوست‌داشتنی بوده ولی حالا زندگی خود را متفاوت‌تر از همیشه می‌بیند. او در یک اقدام بین‌المللی یک شمشیر بسیار مهم و ارزشمند را سرقت می‌کند و آن را در یک حراجی می‌فروشد و همین اتفاق زندگی او را با مسیرهای خطرناک و جدیدی روبه‌رو می‌کند. این فیلم در گیشه‌های جهانی اکران نشد ولی در سال ۱۹۸۷ توانست به پرفروش‌ترین فیلم سینمای هنگ‌کنگ تبدیل شود که دستاورد خوبی برای سازندگانش بود و همین موضوع باعث شد تا ساخت قسمت‌های بعدی آن در دستور کار قرار بگیرد.

۱۹. فیلم اژدهای دوقلو

فیلم Twin Dragons

    کارگردان: رینگو لام
  • نویسنده: رینگو لام
  • بازیگران: جکی چان، مگی چانگ، آنتونی چان
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Twin Dragons در IMDB: ۶.۴ از ۱۰

نقش‌آفریخی جکی چان در فیلم اژدهای دوقلو بدون هیچ‌ شکی یک کلاس درس بازیگری است. او در این فیلم در نقش دو شخصیت بازی می‌کند که این دو شخصیت دو قلو هستند و از زمان تولد راهشان از یکدیگر جدا شد و زندگی‌های متفاوتی را پشت‌سر گذاشتند.

یکی از آن‌ها مکانیک می‌شود و دیگری راه هنر را پیش می‌گیرد و به یک رهبر کنسرت کاربلد تبدیل می‌شود. آن‌ها پس از سال‌ها بار دیگر یکدیگر را ملاقات می‌کنند و همین ملاقات زندگی آن‌ها را وارد مسیر جدیدی می‌کند که هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردند. این فیلم با بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری تولید شد و در سینماهای آمریکا روی پرده رفت و توانست فروش بسیار خوب ۵۰ میلیون دلاری را تجربه کند.

۱۷. فیلم جنجال در شهر

فیلم Rumble in the Bronx

    کارگردان: استنلی تانگ
  • نویسنده: ادوارد تانگ
  • بازیگران: جکی چان، آنیتا موی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Rumble in the Bronx در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

فیلم شورش در برانکس که با عنوان شورش در شهر هم در کشورمان شناخته می‌شود اثری است که در منطقه برانکس شهر نیویورک جریان دارد.

داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام مون هون کیون با بازی جکی چان جریان دارد که برای ملاقات با عموی خود به نیویورک می‌رود و سفرش همان‌طور که انتظار دارد خوب و خوش پیش نمی‌رود و با یکی سری از اراذل و اوباش منطقه درگیری پیدا می‌کند و با مهارت‌های رزمی بسیار خوبش می‌تواند که با همه آن‌ها مقابله کند و اراذل منطقه هم به‌هیچ‌وجه انتظار این موضوع را نداشتند.

این فیلم در کانادا فیلم‌برداری شده و با بودجه‌ای ۸ میلیون دلاری در سینماهای کشورهای مختلف اکران شد و توانست در گیشه‌ها ۷۷ میلیون دلار بفروشد که فروش بسیار خوبی تلقی می‌شد.

۱۵. فیلم شمشیر اژدها

فیلم Dragon Blade

    کارگردان: دانیل لی
  • نویسنده: دانیل لی
  • بازیگران: جکی چان، جان کیوسک، آدرین برودی، لین پنگ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Dragon Blade در IMDB: ۵.۹ از ۱۰

شمشیر اژدها قصد دارد با استفاده از عنوان‌های محبوب فیلم‌های قدیمی رزمی استقبال از اثر خودش را بیشتر کند که در این کار نسبتا موفق عمل می‌کند و تنها در چین فروش ۱۳۰ میلیون دلاری را پشت‌سر می‌گذارد که باتوجه‌به بودجه ۶۰ میلیون دلاری خود فروش خوبی است و می‌توان فروش آمریکای شمالی آن را هم درنظر گرفت.

داستان فیلم در بازه زمانی سلسله هان در چین جریان دارد که شخصیتی به نام هو آن با بازی جکی چان که فرمانده گروهی از محافظان جاده ابریشم است. دراین‌میان این گروه باید با سربازانی مقابله کنند که قصد دارند در آن مناطق عملیاتی برعلیه آن‌ها انجام دهند. فیلم شمشیر اژدها از فیلم‌های جدید جکی چان است که برای طرفداران این بازیگر بدون شک اثری سرگرم‌کننده به‌شمار می‌رود.

۱۳. فیلم ببرهای راه‌آهن

فیلم Railroad Tigers

    کارگردان: دینگ شنگ
  • نویسنده: دینگ شنگ
  • بازیگران: جکی چان، هانگ ژی تاو، وانگ تالو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Railroad Tigers در IMDB: ۵.۷ از ۱۰

در همان سال ۲۰۱۶ باقی می‌مانیم و یکی دیگر از فیلم‌های جکی چان در این سال را بررسی می‌کنیم. فیلم Railroad Tigers یا بررهای راه‌آهن کاملا در چین فیلم‌برداری شده ولی در سایر کشورها نیز اکران شد و باتوجه‌به بودجه ۵۰ میلیون دلاری خود توانست فروش نسبتا خوب ۱۰۵ میلیون دلاری را تجربه کرد.

داستان فیلم در بازه زمانی جنگ جهانی دوم جریان دارد که ژاپن با اشغال کشورهای اطراف خود سعی داشت امپراتوری خودش را گسترش دهد و پس از آن خط راه‌آهن تیانجین را به مهم‌ترین خط تبادل تجهیزات نظامی تبدیل کرد که توسط نیروی زمینی ژاپن به‌شدت محافظت می‌شد. دراین‌میان یکی از کارگردان راه‌آهن با نقش‌آفرینی جکی چان تصمیم می‌گیرد گروهی را رهبری کند تا بتوانند آزادی خود را به‌دست آورند.

۱۱. فیلم آقای نازنین

فیلم Mr. Nice Guy

    کارگردان: سامو هونگ
  • نویسنده: ادوارد تانگ
  • بازیگران: جکی چان، ریچارد نورتون
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Mr. Nice Guy در IMDB: ۶.۲ از ۱۰

به نخستین فیلم جکی چان رسیدیم که به زبان انگلیسی فیلم‌برداری شده و همین موضوع استقبال از آن را به شکل چشم‌گیری بیشتر کرد. فیلم مرد نازنین درابتدا قرار بود به‌عنوان پنجمین قسمت از مجموعه داستان پلیس روی پرده سینماها برود که پس از بررسی‌های فراوان سازندگان فیلم تصمیم گرفتند این فیلم را با عنوانی متفاوت و به‌عنوان یکی فیلم مستقل از آن مجموعه اکران کنند که در کشور استرالیا جریان دارد.

به همین دلیل داستان فیلم شباهت‌های بسیار زیادی به فیلم‌های مجموعه داستان پلیس دارد و می‌توانید انتظار فیلمی با همان اتمسفر و درون‌مایه را داشته باشید. البته این فیلم به‌عنوان نخستین فیلم انگلیسی زبان جکی چان فروش خوبی را تجربه نکرد ولی بدون شک می‌توان آن را اثری سرگرم‌کننده برای طرفداران این بازیگر دانست.

۹. فیلم پروژه آ

فیلم Project A

    کارگردان: جکی چان
  • نویسنده: جکی چان
  • بازیگران: جکی چان، سامو هونگ، یوئن بیائو، دیک وی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Project A در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

به قسمت نخست مجموعه Project A رسیدیم. قسمتی که موفقیت و محبوبیت آن باعث ایجاد این مجموعه و ساخت قسمت‌های بعدی آن شد. همچنین نقش‌آفرینی جکی چان در این فیلم بدون شک یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او در پرونده کاری‌اش به شمار می‌رود. داستان فیلم پروژه آ درباره بازه‌ای جریان دارد که نیروهای بریتانیایی بر سرزمین‌های هنگ‌کنگ و دزدان دریایی بر آب‌های این کشور تسلط دارند.

به‌همین‌دلیل شخصیت می‌یونگ با هنرنمایی جکی چان مأموریت پیدا می‌کند تا این دزدان دریایی را از سواحل مربوط‌به هنگ‌کنگ خارج کند و قلمروی خودشان را پس بگیرد که البته برای این مأموریت پول خوبی هم دریافت خواهد کرد. این فیلم در گیشه‌های جهانی فروشی ۳۵ میلیون دلاری را تجربه کرد که فروش بدی تلقی نمی‌شد.

۷. فیلم استاد مست

فیلم Drunken Master

    کارگردان: یوئن وو پینگ
  • نویسنده: یوئن وو پینگ
  • بازیگران: جکی چان، یوئن سیو تی‌ین، هوانگ جانگ لی، کاسانووا وانگ
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Drunken Master در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

فیلم Drunken Master یکی از فیلم‌های تأثیرگذار در ژانر رزمی به‌شمار می‌رود که به‌دلیل محبوبیت بسیار زیادش قسمت‌های بعدی آن هم ساخته شد اما کیفیت و تاثیرگذاری قسمت نخست آن با اختلاف از قسمت‌های دوم و سوم آن بیشتر است.

این فیلم با بازی فوق‌العاده جکی چان قطعا از ذهن طرفداران فیلم‌های رزمی پاک نخواهد شد. فیلمی که در سال ۱۹۸۷ به تهیه‌کنندگی نگ سی یوئن توسط استودیو Seasonal Film Corporation با بودجه‌ای کمتر از یک میلیون دلار تولید و فروش بسیار خوبی معادل با ۱۷ میلیون دلار را پشت‌سر گذاشت.

فروش بسیار خوب این فیلم و همچنین ساختارشکنی‌های آن در ژانر اکشن و رزمی مهم‌ترین دلایلی قلمداد می‌شوند که قسمت‌های بعدی آن روی پرده سینماها رفتند. داستان فیلم درباره زندگی شخصیت فردی وانگ با نقش‌آفرینی جکی چان جریان دارد که فرزند استاد بزرگ کنگ‌فو یعنی رابرت وانگ است.

فردی وانگ به‌خاطر بازیگوشی زیادش و همچنین ایجاد مزاحمت برای افراد خانواده و افراد غریبه مورد سرزنش پدر خود قرار می‌گیرد و پدرش برای تنبیه او تصمیم می‌گیرد او را نزد استاد سوهای ببرد تا پسرش زیر نظر او آموزش ببیند. استادی که به سخت‌گیری معروف است و همین موضوع روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهد.

۵. فیلم رستوران سیار

فیلم Wheels on Meals

    کارگردان: سامو هونگ
  • نویسنده: ادوارد تانگ
  • بازیگران: جکی چان، سامو هونگ، لولا فورنر، بنی ارکیدز
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Wheels on Meals در IMDB: ۷ از ۱۰

فیلم Wheels on Meals یکی از آن فیلم‌های کمدی و رزمی جکی چان است که طرفداران بسیار زیادی در جهان دارد و از طرفی المان‌های طنزش دل بیننده را نمی‌زند و اصلا لوس نیستند. بااین‌حال شاید مخاطب مدرن سینما خیلی با المان‌های حاضر در فیلم کنار نیاید ولی طرفداران فیلم‌های رزمی و طرفداران جکی چان بدون شک از آن لذت می‌برند و برای آن‌ها فیلم بسیار سرگرم‌کننده‌ای به‌شمار می‌رود.

داستان فیلم درباره دو دوست جریان دارد که در شهر بارسلونا یک کامیون فست فود را اداره می‌کنند ولی درکنار کارشان به‌خاطر هنرهای رزمی که دارند به دوست دیگرشان هم کمک می‌کنند که درگیر یک گروه خلافکار شده است و در این مسیر با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است.

۳. فیلم شمشیر خدایان ۲: عملیات کاندور

فیلم Armour of God 2: Operation Condor

    کارگردان: جکی چان
  • نویسنده: جکی چان
  • بازیگران: جکی چان، کارول چنگ
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Armour of God 2: Operation Condor در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

به رتبه سوم بهترین فیلم‌های جکی چان رسیدیم. فیلم شمشیر خدایان ۲ یکی از معدود فیلم‌های این فهرست است که قسمت دوم یک مجموعه به شمار می‌رود ولی توانست اثری باکیفیت‌تر از فیلم نخست مجموعه را به مخاطبانش هدیه دهد. داستان فیلم ادامه فیلم نخست است و تقریبا با همان اتمسفر جریان دارد.

در این فیلم شخصیتی با نام مستعار شاهین با نقش‌آفرینی جکی چان به یک ماجراجویی بین‌المللی می‌رود و موفق می‌شود یک شمشیر بسیار باارزش را از یک قبیله آفریقایی بدزدد و آن را در یک حراجی به فروش برساند و از این طریق پول خوبی به جیب بزند. شمشیری که یکی از قطعات «زره مقدس» یا «زره اللهی» به‌شمار می‌رود و افراد زیادی دنبال آن هستند. این فیلم در سال ۱۹۹۱ اکران شد و مانند قسمت نخست خود با استقبال خوبی رو‌به‌رو گردید و قسمت بعدی آن هم در سال ۲۰۱۲ روی پرده سینماها رفت ولی نتوانست مانند قسمت‌های قبلی به موفقیت برسد.

۱. فیلم داستان پلیس

فیلم Police Story

    کارگردان: جکی چان
  • نویسنده: جکی چان
  • بازیگران: جکی چان، بیل تونگ، چارلی چو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Police Story در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

احتمالا می‌توانستیم حدس بزنیم رتبه اول این فهرست از چه مجموعه‌ای خواهد بود، مجموعه‌ای که اگر اهل فیلم های رزمی قدیمی باشید قطعا آن را تماشا کرده‌اید.

نخستین قسمت مجموعه داستان پلیس در سال ۱۹۸۵ به کارگردانی و نویسندگی بازیگر محبوب فیلم‌های رزمی یعنی جکی چان روی پرده سینماها رفت و خیلی سریع به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرد و این محبوبیت به کشور خودمان نیز رسید.

قسمت نخست این مجموعه در سال ۱۹۸۵ به تهیه‌کنندگی ریموند چو توسط استودیو Golden Way Films Ltd با بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۱۹ میلیون دلاری را پشت‌سر بگذارد.

داستان فیلم درباره شخصیت چان کا کوی با بازی جکی چان جریان دارد که خیلی‌ها در داستان فیلم او را با نام کوین می‌شناسند. کوین یکی از افسرهای کاربلد نیروی پلیس در کشور هنک‌کنگ به‌شمار می‌رود که مشکل بزرگی را پیش روی خود می‌بیند.

رئیس یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر برای او پاپوش درست می‌کند و قتل یک پلیس فاسد را بر گردن او می‌اندازد. کوین که پلیسی کاردرست است باید از آبروی رفته خود دفاع کند و به‌همین‌دلیل با مشکلات زیادی که سر راهش قرار می‌گیرند، روبه‌رو می‌شود تا این پاپوش و ننگ را از نام خود حذف کند و اعتبار از دست‌رفته خود را پس بگیرد.

منبع: زومجی

منبع: faradeed-199853

برچسب ها
نسخه اصل مطلب