جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تایید حکم اعدام زنی که باند فساد تشکیل داد

تایید حکم اعدام زنی که باند فساد تشکیل داد

حکم اعدام و حبس اعضای باند فسادی که با هدایت زنی سابقه‌دار اداره می‌شد، از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.

حکم اعدام و حبس اعضای باند فسادی که با هدایت زنی سابقه‌دار اداره می‌شد، از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش سایت جنایی، سردسته این باند زنی به نام سوگل است که به اعدام محکوم شده است. سردسته این باند زمانی در نوک پیکان تحقیقات قرار گرفت که دو نفر از اعضای باندش در زمستان سال ۱۳۹۹ دستگیر شدند و ردگیری یک به یک متهمان، ماموران پلیس را به او رساند.

ماجرا زمانی آغاز شد که در یکی از روزهای زمستان سال ۹۹ ماموران پلیس پایتخت به دو دختر جوان که ظاهری موجه داشتند و کنار خیابان اندرزگو ایستاده بودند، شک کردند. وقتی ماموران از آنها سوالاتی پرسیدند، دچار تناقض‌گویی شدند که همین دلیلی شد تا شک ماموران بیشتر شود و آنها را برای تحقیقات دقیق‌تر به اداره پلیس منتقل و در نهایت بازداشت کنند.  

ماموران پس از بررسی دقیق‌تر متوجه شدند که دو دختر دستگیرشده با زنی به نام سوگل دوست هستند و با او همکاری می‌کنند. همچنین مشخص شد آنها در ازای دریافت پول با مردها رابطه برقرار می‌کنند و در واقع عضو باند فسادی هستند که به نظر می‌رسید گرداننده اصلی آن سوگل است. با اعتراف دو دختر و مدارکی که به دست آمد، ماموران قطعات پازل را کنار هم چیدند و معلوم ‌شد سوگل با همدستی دوست خود و مرد دیگری باند را تشکیل داده است و به تنهایی آن را اداره نمی‌کند.

بررسی‌ها و تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مشخص کرد سه نفری که به عنوان گردانندگان اصلی باند شناسایی شده‌اند با کمک برخی از دیگر همدستان‌شان، پس از فریب و اغفال دختران به بهانه شغلی با درآمد بالا آنها را به باند‌ها و خانه‌های فساد در شمال تهران منتقل می‌کنند.

به این ترتیب، با به دست آمدن این نتایج سوگل و دو مرد که همدستان اصلی او بودند، دستگیر شدند و پس از آن نیز زنان و مردان دیگری در فهرست دستگیری قرار گرفتند. سرانجام همه اعضای باند فساد یکی پس از دیگری بازداشت شدند و معلوم شد سوگل و برخی همدستانش علاوه بر تشکیل باند فساد در قاچاق دختران هم نقش داشته‌اند.

در همین بین مشخص شد سوگل متهمی سابقه‌دار و فراری است که حدود سال ۱۳۸۹ هم باند فسادی در غرب  کشور داشته و وقتی در آن زمان دستگیری او در دستور کار قرار گرفته، فرار کرده است و به تهران آمده و در پایتخت هم برای خود گواهی فوت تهیه کرده و در تمام مدتی که در تهران مشغول جرم بوده با هویت جعلی زندگی کرده است. 

این یافته‌ها در نهایت منجر به صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده و محاکمه آنها در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب شد. در پایان محاکمه، سوگل با حکم اعدام روبه‌رو شد و دو مرد از جمله دوست‌پسر او و مرد دیگری که دیگر اعضا و همدستان اصلی سوگل بودند هر کدام به ۲۵ سال حبس محکوم شدند. همچنین بقیه زنان و مردانی که به عنوان دیگر اعضای باند با آنها همکاری داشتند از ۱۰ تا ۲۵ سال حبس گرفتند. پس از صدور احکام متعدد برای متهمان، پرونده برای بررسی نهایی به شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور ارسال شد.

اکنون حکم صادره برای متهمان پرونده تایید شده و در حال حاضر پرونده برای اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران آمده است و بقیه اعضای باند نیز در حبس مشغول سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.

 

منبع: etemadonline-669615

برچسب ها
نسخه اصل مطلب