جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیش بینی بازار سهام هفته/ افزایش ریسک سیاسی اوراق سهامی+ نمودار

پیش بینی بازار سهام هفته/ افزایش ریسک سیاسی اوراق سهامی+ نمودار

اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افزایش 22 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج 2 هزار و 63 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 4.94 درصد کاهش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 5.29 درصد پایین‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز، بورس تهران در روز معاملاتی ابتدای این هفته، شاهد خروج 191 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و افزایش 463 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 2 همتی قرار داشت؛ روز ابتدایی این هفته در همان سطح قرار گرفت و روز دوشنبه تراز 3 هزار و 390 میلیارد تومانی را تجربه کرد و در روز چهارشنبه نیز با ارزش معاملات خرد 4 هزار و 997 میلیارد تومانی بالا‌ترین سطح هفته جاری را به ثبت رساند. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 22 درصد افزایش به نسبت هفته قبل تا سطح 3 هزار و 532 میلیارد تومانی بالا آمد.

در هفته سوم تیرماه 666 میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بازار سهام خارج شد و برآیند جریان پول حقیقی در آخرین هفته تیر به منفی 436 میلیارد تومان رسید. در هفته اول مردادماه نیز 600 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد و در این هفته شاهد خروج 2 هزار و 63 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی بودیم. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 175 هزار و 342 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 67 هزار و 971 واحدی کاهش داشت و بازدهی منفی 4.94 درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 5.29 درصد کاهش داشت و در تراز 657 هزار و 700 واحدی ایستاد.

بورس تهران یک هفته رکودی و نزولی را آغاز کرده بود که در آخرین روز معاملاتی هفته با افزایش تنش‌های سیاسی و رشد ریسک اوراق سهام شاهد افت تراز سنگین شاخص‌های سهامی شد. بازار سهام در آخرین روز معاملاتی این هفته شاهد افت متوسط 3 درصدی شاخص‌های سهامی بود. افت شدید شاخص‌های سهامی در این هفته باعث نزدیک‌تر شدن تراز شاخص کل به کف حمایتی قدرتمند 2 میلیون و واحدی شده است.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز سومین هفته مرداد‌ماه

بورس تهران هفته سوم مرداد ماه را با سقف مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل و سقف مقاومتی 670 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. کف حمایتی 2 میلیون واحدی شاخص کل و 650 هزار واحدی شاخص هم‌وزن، از اهمیت بالاتری برخوردار هستند و با رشد شدید ریسک سیاسی اوراق سهام و افزایش معاملات هیجانی در بازار سهام، بورس تهران سومین هفته معاملاتی مردادماه را با چالش کاهش شدیدی تقاضای سهام آغاز خواهد کرد.

030512

با این اوصاف احتمال تداوم ارزش معاملات خرد در سطح 2 تا 3 همتی در هفته پیش رو با کاهش تراز شاخص‌های سهامی وجود دارد ولی امکان از دست رفتن سطح حمایتی 2 میلیون واحدی شاخص کل نیز در صورت تداوم عرضه سهام و خروج جریان پول حقیقی نیز موجود است. در صورتی که ارزش معاملات خرد بازار سهام در روند رکودی خود باقی بماند؛ احتمال بهبود شرایط شاخص‌های سهامی بسیار کاهش می‌یابد. روند عرضه و تقاضای روز شنبه می‌تواند شدت روند صعودی بازار سهام را مشخص کند.

منبع: eghtesadnews-663722

برچسب ها
نسخه اصل مطلب