جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پیش بینی بورس فردا 13 مردادماه 1403 / بازار سرمایه تشنه پول است یا برگشت اعتماد؟

پیش بینی بورس فردا 13 مردادماه 1403 / بازار سرمایه تشنه پول است یا برگشت اعتماد؟

اقتصادنیوز: در این روزهای بازار و با اتفاقاتی که رخ داده است خبر تزریق پول توسط صندوق توسعه ملی مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته است اما مهمتر از تزریق پول به بازار تزریق اعتماد به سرمایه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بیشترین ارزش معاملات روز چهارشنبه مربوط به گروه خودرویی بود که ۴۴۸ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفتند در رتبه نخست برترین گروه‌های صنعتی از نظر ارزش معاملاتی بود. گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی ۳۵۹ میلیارد تومانی رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.

گروه شیمیایی‌ها در بازار روز چهارشنبه با ۲۸۲ میلیارد تومان ارزش معاملاتی در جایگاه سوم ایستادند، اما گروه سیمانی بازار سرمایه برای روز چهارشنبه ۱۰۶ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خودش گرفت تا همچنان خبرهای نبود سیمان در بازار این گروه را مورد توجه خریداران قرار داده باشد با وجود اینکه با وجود اینکه شاخص کل با افت ۵۲ هزار واحدی همراه شده بود اما گروه انبوه سازی جزو ۷ گروه برتر از نظر ارزش معاملاتی در بازار بورس اوراق بهادار تهران بود.

اما در دقایق پایانی خیلی از صف‌های فروش در بازار جمع شد  این موضوع در گروه خودرویی بیشتر قابل مشاهده بود.

خبر مرتبط
رشد ارزش معاملات سهام در هفته سقوط شاخص بورس+ نمودار

اقتصادنیوز: در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و روز چهارشنبه به بیشترین رقم در سه هفته اخیر رسید.

در این روزهای بازار و با اتفاقاتی که رخ داده است خبر تزریق پول توسط صندوق توسعه ملی مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته است اما مهمتر از تزریق پول به بازار تزریق اعتماد به سرمایه است اهالی بازار سرمایه معتقد هستند که بازار سرمایه تشنه پول نیست بلکه تشنه برگشت اعتماد به بازار است در این سه سال و نیم اخیر دولت با مصوبه‌ها و ابلاغی‌های مختلف بیش از بیش از ۶ میلیارد دلار از سود صنایع را از بین برد که این موضوع باعث خروج  بیش از یکصد میلیارد دلار نقدینگی از بورس تهران بود.

و حالا خبر از حمایت ۶۰۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی از بورس به میان امده است مهدی غضنفری، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در خصوص واریز منابع مالی به بازار سرمایه گفت: حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سرمایه همچنان ادامه دارد. با هدف حمایت از بازار سرمایه امروز مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال و شنبه هم مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد.

در ۳ سال اخیر بیش از ۱۴.۳ همت به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده است و با این مبلغ واریزی جدید ۶۰۰ میلیارد تومانی، مجموع این عدد به حدود ۱۵ همت خواهد رسید.

اما شاهد این هستیم که بازار همچنان رویه منفی را به خود گرفته است.  بازار سرمایه در خصوص عدم سودآوری شرکت‌ها در بهار ۱۴۰۳ به دنبال بهانه‌ای بود تا سهم های خود را در صف های فروش قرار دهد و این اتفاق دلیل خوبی برای فروش بود.

خبر مرتبط
پیش بینی بازار سهام هفته/ افزایش ریسک سیاسی اوراق سهامی+ نمودار

اقتصادنیوز: بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افزایش 22 درصدی متوسط ارزش معاملات خرد و خروج 2 هزار و 63 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل 4.94 درصد کاهش داشت و تراز شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز 5.29 درصد پایین‌تر از سطح انتهایی هفته گذشته ایستاد.

اما سرلشکر باقری عنوان کرده است که نحوۀ خون‌خواهی ما درحال بررسی است اینکه محور مقاومت و ما چگونه خون‌خواهی شهید هنیه را انجام می‌دهیم در دست بررسی است. حتما این کار اتفاق خواهد افتاد. اقدامات گوناگونی باید صورت بگیرد و صهیونیست‌ها حتما پشیمان خواهند شد.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای مسعود پزشکیان رییس جمهوری‎ نوشت خرسندیم تبریک صمیمانه جناب عالی و آرزوی موفقیت و بهروزی را برای جنابعالی ارسال کنیم.

پادشاه عربستان آرزوی خود را برای ادامه توسعه روابط بین دو کشور و ملت برادر و ادامه هماهنگی و مشورت به منظور ارتقای امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی ابراز کرد.

اما نرخ بهره‌ بین بانکی با کاهش یازده صدم درصدی به ۲۳.۵۷ درصد رسید. دلار در بازار آزاد نیز ارقام بالاتر از 61 هزار تومانی را به خود دید.

 

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل با افت بیش از 52 هزار واحدی سطح حمایتی میانگین های 55 روزه و 200 روزه خود را از دست داد . همچنین خط روند های صعودی احتمالی که برای اندیکاتور Rsi  نیز ترسیم شده بود از دست رفت تا برگشت شاخص کل به اعداد و ارقام بالاتر کار بسیار سختی باشد .

در سال جاری هر آنچه که برای افت بازار نیاز بود بازار سرمایه در طول 4 ماهه ابتدایی به چشم دید .

کل

منبع: eghtesadnews-663778

برچسب ها
نسخه اصل مطلب