جستجو
رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آتش سوزی هولناک در پاساژی در رشت

آتش سوزی هولناک در پاساژی در رشت

رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با اشاره به وقوع آتش سوزی در پاساژ سالار این شهر گفت: علت حریق در دست بررسی است.

شهرام مؤمنی در تشریح این خبر اظهار کرد: آتش سوزی در طبقه دوم پاساژ سالار به ساعت ۸:۵۸ صبح امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

به گزارش مهر، وی افزود: سریعاً ۹ خودروی آتش نشانی، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به همراه ۳۹ آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه واقع در پیاده راه فرهنگی، ابتدای خیابان امام خمینی (ره) اعزام شدند.

مؤمنی از آتش سوزی در یکباب انبار فروشگاه (تم تولد) خبر داد و گفت: آتش در انباری به مساحت حدوداً ۱۰۰ متر که مملو از اجسام قابل اشتعال و سریع الاشتعال (اسپره، شمع، لیوان‌های کاغذی و… بوده مشاهده می‌شد.

رئیس آتش نشانی رشت اضافه کرد: سریعاً تیم‌های عملیاتی نسبت به مهار آتش، پیشگیری از گسترش آتش سوزی و خارج کردن چندین سیلندر گاز هلیوم اقدام شد.

وی با تاکید بر اینکه دود غلیظ ناشی از سوختن مواد قابل اشتعال (کاغذ و پلاستیک) به تمامی ۴ طبقه پاساژ نفوذ داشت، گفت: تخلیه کامل دود و نیز بازدید به جهت نجات افراد محبوس شده احتمالی انجام شد که خوشبختانه به کسی آسیب جانی نرسید.

مؤمنی با بیان اینکه متأسفانه در این انبار راه‌های تخلیه دود (پنجره‌ها) به وسیله فنس‌های فلزی مشبک مسدود شده بود و امکان دسترسی به شیشه‌ها و شکستن آن برای آتش نشانان به سختی میسر می‌شد، گفت: علت آتش سوزی در دست بررسی است.

منبع: fararu-760124

برچسب ها
نسخه اصل مطلب