جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > باقری: ایران از حق مشروع خود برای مجازات باند صهیونیستی استفاده خواهد کرد

باقری: ایران از حق مشروع خود برای مجازات باند صهیونیستی استفاده خواهد کرد

سرپرست وزارت امور خارجه، گفت: اتحادیه اروپایی باید در راستای ایفای مسئولیت خود جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی مانع از استمرار جنایات این رژیم شود.

علی باقری در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درخصوص تبعات اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه و پیامد‌های سیاسی و امنیتی این جنایت بزرگ در نقض امنیت ملی ایران و نقض ثبات منطقه‌ای رایزنی و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، وی ضمن اشاره به حضور انریکه مورا به نمایندگی از اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در تهران علاوه بر تجاوز به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و نقض حاکمیت ملی ایران، موجب به خطر انداختن صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی شده و ایران قطعا از حق ذاتی و مشروع خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ادامه این گفتگو به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست جمهوری اسلامی ایران اشاره و اقدام برخی کشور‌های اروپایی در همراهی با آمریکا در جلوگیری از محکومیت ترور شهید هنیه از سوی شورای امنیت را تقبیح کرد.

باقری تاکید کرد: این اقدام برخی کشور‌های اروپایی و نیز سکوت آن‌ها در قبال جنگ افروزی صهیونیست‌ها در یمن و لبنان، موجب ترغیب و تشویق این رژیم در تداوم اقدامات تجاوزکارانه خود شده که منجر به مخاطره انداختن صلح و ثبات در منطقه خواهد شد.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با تاکید بر حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی خود، نسبت به افزایش تنش و شکل‌گیری یک جنگ تمام‌عیار در منطقه و آثار و عوارض آن برای مردم منطقه ابراز نگرانی کرد.

سرپرست وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان این گفتگو خاطرنشان ساخت: اتحادیه اروپایی باید در راستای ایفای مسئولیت خود جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی مانع از استمرار جنایات این رژیم شود، چرا که عدم اقدام جدی طرف اروپایی برای مهار رژیم صهیونیستی موجب تشویق باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو به جنگ افروزی و به خطر انداختن صلح و ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد شد.

منبع: fararu-760106

برچسب ها
نسخه اصل مطلب