جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!

عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!

کاروان ورزش ایران که با ۴۰ ورزشکار در سی و سومین دوره بازی های المپیک شرکت کرده هفته اول این بازی ها را در شرایطی پشت سر گذاشت که طبق پیش بینی ها موفق به کسب مدالی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، هفته نخست از سی و سومین دوره بازی های المپیک به پایان رسید و در حالی که تیم ملی شمشیربازی تا یک قدمی مدال رفته بود اما با دو شکست در مرحله نیمه نهایی و رده بندی از رسیدن به این اتفاق مهم و تاریخی بازماند تا کورسوی امید کاروان ایران برای رسیدن به مدال خاموش شود.

پیش بینی ها در مورد ورزش ایران که با ۴۰ ورزشکار شامل ۲۹ ورزشکار مرد و ۱۱ ورزشکار زن المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کرده است هم همین بود که برخی رشته ها قابلیت و توانایی کسب مدال در این رویداد بزرگ را ندارند اما چند ورزشکار توانستند امیدواری ها برای کسب مدال را پررنگ کنند.

ژیمناستیک همچنان امیدوار

تنها نماینده ژیمناستیک ایران که پس از چند دهه توانست این رشته در المپیک صاحب سهمیه کند در رقابتی سخت و نفسگیر در مرحله مقدماتی عنوان هشتم گروه را به خود اختصاص داد و در پرش خرک راهی مرحله فینال شد. مهدی الفتی باید روز یکشنبه در این مرحله با حریفان رقابت کند تا شاید در غافلگیری ورزش ایران به مدال برسد. هر چند که کار مهدی الفنی برای این موفقیت بزرگ بسیار سخت و کمی از انتظار است.

شمشیربازی در یک قدمی مدال دو شکست را متحمل شد

تیراندازی؛ انتظار نمایش بهتر از حذف شدگان

ملی پوشان تیراندازی ایران هم هر چند قابل پیش بینی بود به موفقیتی نخواهند رسید اما رقابت خود را پشت سر گذاشتند و از دور مسابقات کنار رفتند.

هانیه رستمیان در تپانچه ۱۰ متر در جایگاه بیست و دوم جدول مقدماتی ایستاد و از دور مسابقات کنار رفت. فاطمه امینی در رتبه بیست و دوم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند. شرمینه چهل امیرانی در رتبه یادزدهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

محمد بیرانوند هم در تیراندازی به اهداف پروازی نتوانست به موفقیتی برسد و با وجود این که جوانترین عضو کاروان ورزش ایران بود و در جایگاه بیست و چهارم قرار گرفت اما از سوی فدراسیون جهانی به دلیل جوان بودن مورد تجلیل قرار گرفت.

پرچمدار کاروان ورزش ایران خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت

شنا و انتظار برای روزهای بهتر

شنای ایران برای حضور در المپیک سی و سوم فقط یک سهمیه داشت که آن هم از طریق وایلدکارت به دست آورده بود. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که ملی پوش جوان از گروهش صعود کند یا جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد. سامیار عبدلی که نمایش قابل قبولی نداشت و رکورد خودش را هم نزد، با عنوان چهل و هشتم به کار خود پایان داد.

تلاش ملی پوشان قایقرانی در المپیک به جایی نرسید

کمانداری که با یک پیروزی حذف شد

تنها ملی پوش تیراندازی با کمان ایران پس از آن که در مسابقه اول خود حریفی از ویتنام را شکست داد در دیدار دوم برابر حریف ترکیه ای نتیجه را واگذار کرد تا از دور مسابقات کنار برود. با این حال مبینا فلاح با این پیروزی توانست این رشته را در المپیک صاحب اولین برد خود کند.

عملکرد ورزش ایران در هفته اول المپیک/ بی‌مدالیِ قابل پیش‌بینی!
مبینا فلاح هم نتوانست به موفقیتی برسد

منبع: mehrnews-6183518

برچسب ها
نسخه اصل مطلب