جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > واکنش قیمت طلا به بازار کار آمریکا/ فلز زرد در نزدیکی بالاترین سطح تاریخی

واکنش قیمت طلا به بازار کار آمریکا/ فلز زرد در نزدیکی بالاترین سطح تاریخی

اقتصادنیوز: همزمان با گزارش بازار کار آمریکا که نشان می‌دهد این بازار به آهسته شدن خود ادامه می‌دهد، قیمت طلا در نزدیک به بالاترین سطوح خود در حال نوسان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازار طلا به روند مثبت خود ادامه می‌دهد و فلز زرد همچنان در نزدیکی بالاترین سطح تاریخی خود معامله می‌شود و حمایت از آن نیز ادامه دارد، چراکه بازار کار آمریکا به از دست دادن سرعت خود ادامه می‌دهد. براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 18:17 به وقت ایران در سطح 2451 دلار به ازای هر اونس قرار گرفته است.

خبر مرتبط
طلا پرواز کرد / خوش‌بینی به کاهش نرخ بهره و تنش‌های خاورمیانه

اقتصادنیوز: قیمت طلا به دنبال افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری میلادی و همچنین افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، با رشد همراه شده است.

به نوشته کیتکو، وزارت کار آمریکا در روز پنچشنبه (11 مرداد) اعلام کرد درخواست‌های اولیه برای دریافت مزایای بیکاری دولتی در هفته منتهی به 27 جولای (6 مرداد) با رشد 14 هزار نفری به میزان تعدیل‌شده فصلی 249 هزار نفر رسیده است.

این آمار، ضعیف‌تر از حد انتظار بود زیرا کارشناسان انتظار داشتند این آمار به 236 هزار نفر برسد. آمار یاد شده در هفته پیش‌تر از آن در سطح 235 هزار نفر قرار گرفته بود. همچنین اعلام بیکاری در آمریکا به بالاترین سطح خود از آگوست 2023 رسیده است.

بازار طلا به منفعت بردن خود از واکنش اولیه به داده‌های اشتغال ضعیف‌تر از حد انتظار ادامه می‌دهد. معاملات آتی فلز زرد برای ماه دسامبر در سطح 2495 دلار به ازای هر اونس قرار گرفته که حدود 1 درصد رشد داشته است.

در همین حال، میانگین متحرک چهار هفته‌ای برای ادعاهای جدید بیکاری که اغلب به عنوان یک معیار قابل‌ اعتمادتر برای بازار کار در نظر گرفته می‌شود چراکه نوسان هفته به هفته آمارها را کاهش می‌دهد، به 238 هزار نفر افزایش پیدا کرده که نسبت آمار هفته پیش‌تر خود (235 هزار نفر) کمی افزایش یافته است.

 ادعاهای بیکاری ادامه‌دار که نشان‌دهنده تعداد افرادی است که مزایای بیکاری دریافت می‌کنند، در هفته منتهی به 20 جولای (30 تیر) در سطح 1/8 میلیون نفر قرار داشت که 33 هزار نفر بیشتر از آمار اصلاح نشده پیشین است.

منبع: eghtesadnews-663643

برچسب ها
نسخه اصل مطلب