جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > قیمت درهم امارات و دینار عراق هم مسیر شدند؛ ریال عمان در مرز مهم/ ترکیه دوباره محبوب شد

قیمت درهم امارات و دینار عراق هم مسیر شدند؛ ریال عمان در مرز مهم/ ترکیه دوباره محبوب شد

اقتصادنیوز: امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته 20 تومان بالا رفت و به 1840 تومان رسید. سایر ارزها هم افزایش قیمت را تجربه کردند.

به گزارش اقتصادنیوز، اقتصاد ترکیه که تا چند ماه گذشته وضعیت چندان خوبی نداشت و در شرایط بحرانی به سر می برد؛ حال با تصمیمات درست و به موقع توانسته از شرایط نه چندان مطلوب گذشته فاصله گرفته و آرام آرام به شرایط با ثبات برسد. موضوع مهمی که بار دیگر آنکارا در میان انتخاب های مهم سرمایه گذاران قرار داده است.

تنها چند ماه پیش بود که شرکت فرانسوی مدیریت سرمایه‌ «آموندی اس‌ای» به سرمایه‌گذاران هشدار داد که آن‌ها باید از اوراق قرضه ترکیه دوری کنند. اکنون اوراق قرضه ترکیه در میان معاملات محبوب سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

این شرکت 2/3 تریلیون دلاری مدیریت پولی باور دارد ترکیه در حال ترسیم مسیری به سوی عادی بودن از نظر اقتصادی است که باعث رشد قابل توجه بازارهای این کشور می‌شود. این بخشی از یک تحول گسترده‌تر است که از ماه مارس آغاز شده و سرمایه‌گذاران بدبین نسبت به اصلاحات قابل توجه یک تیم تکنوکرات به رهبری رجب طیب اردوغان رئیس‌‌جمهور ترکیه، رویکرد صعودی پیدا کرده‌اند. به گزارش اکوایران، آنچه که در سال گذشته میلادی باریکه‌ای از پول نقد سرمایه‌گذاران بود، اکنون به یک سیلاب تبدیل شده است و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مختلف از ابردن بریتانیا گرفته تا وانگارد، در حال بیشتر کردن حضور خود در ترکیه هستند.

داده‌های جمع‌آوری شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد میزان صاحبان خارجی سهام‌‌ها و اوراق قرضه ترکیه‌، در حال حاضر به بالاترین سطح خود در پنج سال گذشته رسیده است و بیش از 30 میلیارد دلار سرمایه از می 2023 تاکنون وارد بازارهای این کشور شده است. این موضوع نشان می‌دهد مدیران پولی که به دنبال سیاست جنجالی اردوغان مبنی بر کاهش نرخ‌های بهره در مواجهه با تورم دو رقمی، این کشور را ترک کرده بودند، اکنون در حال بازگشت هستند.

با این حال، با وجود تمام شور و شوق پیرامون رشد قابل توجه بازارهای ترکیه، بسیاری به این نکته اشاره می‌کنند که این کشور هنوز راهی طولانی در پیش دارد.

ترکیه دارای یکی از بالاترین نرخ‌های تورم در جهان است و تجربیات مربوط به تغییر 180 درجه‌ای تصمیمات اردوغان هنوز فراموش نشده است. میزان کنونی صاحبان خارجی سهام‌ها و اوراق قرضه ترکیه، تنها بخش کوچکی از شرایطی است که در سال 2012 بر بازارهای این کشور حاکم بود. حال که نگاهی به آخرین وضعیت اقتصاد ترکیه انداخته ایم؛ آخرین نرخ لیر ترکیه در بازار تهران را مرور خواهیم کرد.

قیمت لیر ترکیه امروز 11 تیر 1403 

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته 20 تومان بالا رفت و به 1840 تومان رسید.

قیمت دینار عراق امروز

امروز در بازار ارز قیمت دینار عراق نسبت به روز گذشته رشد نامحسوسی در محدوده رنج داشت و با تجربه افزایش یک تومانی، 47 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین قیمت ریال عمان امروز

قیمت ریال عمان امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران بالا رفت و افزایش 1920 تومانی را تجربه کرد. هر ریال عصر امروز و در پایان فعالیت معامله گران، 159210 تومان نرخ گذاشته شد.

قیمت بات تایلند در بازار

معاملات امروز بازار ارز تهران در دو مقصد شرق آسیای دور دنیا هم تفاوتی با اروپا و غرب آسیا نداشت. هر بات امروز 19 تومان افزایش قیمت داشت و 1716 تومان قیمت خورد.

رینگیت مالزی امروز چند؟

آخرین مقصد امروز دور دنیا مالزی است و ارزش رینگیت، واحد پول رسمی این کشور در جریان معاملات امروز به 13370 تومان رسید. هر رینگیت افزایش قیمت 220 تومانی داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از افزایش قیمت ها در محدوده مشخص خبر می دهد و همه ارزها در آخرین روز کاری هفته بر مدار افزایش قیمت حرکت کردند.

منبع: eghtesadnews-663645

برچسب ها
نسخه اصل مطلب