جستجو

واکنش جهانی به ترور هنیه

جهان درشوک

اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه داشته است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.

سفیر ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره ترور اسماعیل هنیه گفت: مسئولیت ایالات متحده آمریکا به عنوان متحد استراتژیک و اصلی‌ترین حامی رژیم اسرائیل در منطقه در این جنایت هولناک نباید نادیده گرفته شود. این اقدام بدون مجوز و حمایت اطلاعاتی آمریکا نمی‌توانست اتفاق بیفتد.

وزارت امور خارجه تونس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و نیز ترور بزدلانه هنیه از سوی این رژیم واکنش نشان داد و به شدت این حملات را محکوم کرد.


 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب