جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > طلا پرواز کرد / خوش‌بینی به کاهش نرخ بهره و تنش‌های خاورمیانه

طلا پرواز کرد / خوش‌بینی به کاهش نرخ بهره و تنش‌های خاورمیانه

اقتصادنیوز: قیمت طلا به دنبال افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری میلادی و همچنین افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، با رشد همراه شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت‌ طلا در روز چهارشنبه (10 مرداد) و به دنبال ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران، با افزایش همراه شد و در مسیر ثبت رشد ماهانه که با خوش‌بینی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز همراه شده، قرار گرفته است.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 17:11 به وقت ایران با رشد 0/7 درصدی در سطح 2424 دلار در هر اونس قرار گرفت و در ماه جاری میلادی بیش از 4 درصد رشد داشته است. معاملات آتی فلز زرد با رشد 0/7 درصدی در سطح 2422 دلار در هر اونس قرار گرفت.

 

شاخص دلار آمریکا 0/5 درصد ضعیف‌تر شده است. دلار ضعیف‌تر باعث می‌شود فلز زرد برای دارندگان دیگر ارزها جذاب‌تر شود.

خبر مرتبط
قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد 1403+جدول

اقتصادنیوز: امروز قیمت سکه امامی به ۴۲,۸۰۰,۰۰۰ (چهل و دو میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۴ درصدی داشته است. قیمت طلا بالا رفت.

ریکاردو اوانگِلیستا، تحلیل‌گر ارشد در اکتیو تریدز اعلام کرده است: «فکر می‌کنم ما شاهد ضعیف شدن دلار هستیم که همواره خبر مثبتی برای طلا است. این ضعیف شدن از طرفی به انتظارات از رویکرد مثبت فدرال رزرو در رابطه با کاهش نرخ بهره در سپتامبر و از طرف دیگر به شدت یافتن تنش‌های ژئوپولیتیکی با ترور اسماعیل هنیه، رهبری سیاسی حماس در ایران مربوط می‌شود.»

طلا که به شکل سنتی به ثبات خود مشهور است و یک دارایی حفاظتی در برابر ریسک‌های ژئوپولیتیکی و اقتصادی محسوب می‌شود، در یک محیط دارای نرخ بهره پایین عملکرد قیمتی خوبی دارد.

همزمان با اینکه فدرال رزرو جلسه دو روزه خود را طی امروز چهارشنبه به پایان می‌رساند، انتظار می‌رود نرخ‌های بهره در سطح فعلی باقی بمانند.

سرمایه‌گذاران به دقت به نظاره کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو خواهند پرداخت تا هرگونه سیگنالی درباره زمان‌بندی کاهش نرخ بهره را دریافت کنند؛ اتفاقی که احتمالا در ماه سپتامبر رخ می‌دهد.

منبع: eghtesadnews-663423

برچسب ها
نسخه اصل مطلب