به گزارش اکوایران، داده‌‌های کوین تلگراف مارکتس و تریدینگ ویو نشان می‌دهد بازیابی قیمت بیت‌کوین در جولای در سطح حدود 70 هزار دلار محدود شده است.

به نوشته کوین تلگراف، علاقه‌مندان بیت‌کوین امیدوارند قیمت این ارز دیجیتال بار دیگر به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی 73 هزار و 800 دلار که در ماه مارس ثبت شد، افزایش یابد، اما فروشندگان از آن زمان تاکنون، کنترل بازار را در دست گرفته‌اند.

معالمه‌گران به این موضوع توجه دارند که بیت‌کوین غالبا پس از رسیدن به سطح قیمتی بالا با افت همراه می‌شود و طی پنج ماه گذشته در یک محدوده قیمتی نوسان داشته است.

دان کریپتو تریدز، معامله‌گر مشهور، اعلام کرده لیکویید شدن قابل توجهی در محدوده بالاتر از 70 هزار دلار ایستاده است که نشان‌دهنده تعداد زیادی حد ضرر و سطح تسویه‌حساب از موقعیت‌های فروش کوتاه است.

او باور دارد که 72 هزار دلار، یک سطح حیاتی برای معامله‌گران صعودی بیت‌کوین است و قیت باید از این سطح عبور کند. دان کریپتو تریدز همچنین احتمال نقدینگی خرید زیر قیمت فعلی را ذکر می‌کند. اگر بیت‌کوین به سطح قیمتی کمتر از 64 هزار دلار سقوط کند، این نقدینگی خرید می‌تواند وارد بازی شود.

دان کریپتو تریدز پیش‌بینی می‌کند که شکستن بالاترین سطح قیمتی ثبت‌شده در 7 ژوئن (18 خرداد) می‌تواند منجر به یک رکورد قیمتی جدید برای بیت‌کوین شود.

برخی معامله‌گران مانند هُرس نسبت به رشد اخیر و موقت قیمت بیت‌کوین به سطح 70 هزار دلار دچار تردید هستند. این معامله‌گر نبود علاقه حقیقی خریداران را برجسته می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که حرکت اخیر قیمت به دلیل علاقه باز و نه تغییرات واقعی قیمت، هدایت شده است.

با توجه به شرایط فعلی بازار، باز کردن پوزیشن‌های لانگ نزدیک به بالاترین سطح آخر هفته، ممکن است عاقلانه نباشد.

هُرس اعلام کرده در حالی‌که عمق بازار به‌طور نامطلوبی تغییر کرده است، این موضوع به خودی خود دلیلی برای اقدام نیست. او نتیجه‌گیری می‌کند که روند مثبت قیمتی پیش از سرعت‌ گرفتن بالقوه، احتمالا آهسته و پیوسته باشد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (10 مرداد) از ۶۵ هزار و 501 دلار تا ۶۶ هزار و 825 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 19:39 به وقت ایران، 66 هزار و 427 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بود و قیمت آن حدود 200 دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 27/02 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، تغییر چندانی نداشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 262 دلار تا 3 هزار و 348 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 19:41 به وقت ایران، 3 هزار و 307 دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 14/03 میلیارد دلار بود و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 3 درصد کاهش یافته است.