به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه امروز هم روند صعودی در پیش گرفت، اما به دلیل ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران و تنش‌های منطقه احتمال دارد در ادامه روز بازار طلا و سکه نوساناتی را تجربه کند. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، تا لحظه انتشار این گزارش قیمت طلای 18 عیار امروز، 10 مرداد 1403، 62 هزار تومان افزایش قیمت داشت و اکنون به سه میلیون و 494 هزار و 900 تومان رسیده است. طلای 24 عیار هم مانند طلای 18 عیار، امروز 100 هزار تومان گران شد و به نرخ چهار میلیون و 659 هزار تومان رسید.

سکه هم همچنان افزایش قیمت را تجربه می‌کند. سکه طرح جدید که روز گذشته به کانال 42 میلیون تومان صعود کرد، امروز هم افزایشی شد و با 201 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، نرخ 42 میلیون و 201 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که سکه طرح قدیم با 150 هزار تومان افزایش در نرخ 38 میلیون و 250 هزار تومان عرضه شد.

درحالی که روزهای گذشته طلای جهانی روند نزولی را پشت سر می‌گذاشت، امروز مجددا در مدار صعود قرار گرفته وقیمت آن به کانال بالاتر راه پیدا کرده است. طلای جهانی با 30 دلار افزایش به روز گذشته، امروز به قیمت 2418 به ازای هر انس رسید. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 10 مرداد 1403

در پی ترور اسماعیل هنیه و تنش‌های اخیر منطقه این پرسش مطرح می‌شود که بازارهای مالی، از جمله بازار طلا و سکه چه واکنشی به این اتفاقات نشان خواهند داد؟

ابراهیم محمد ولی، کارشناس و فعال بازار طلا و سکه، در گفتگو با اکوایران به این پرسش پاسخ داد:«هرگونه رفتار  یا اتفاقات سیاسی، از قبیل ترور یا حمله، بلافاصله بر قیمت طلا، سکه و ارز تاثیر می‌گذارد و به زودی تاثیر این تنش‌ها را در بازارهای مالی مشاهده می‌کنیم.»

او افزود:« در روزهای گذشته طلا افزایش قیمت را تجربه کرد، اما روز گذشته ساعاتی کاهشی شد و مجددا به روند صعودی بازگشت. انتظار می‌رود در روزهای آینده بازار طلا و سکه نوسانات افزایشی را تجربه کند.»

این کارشناس طلا و سکه در رابطه چشم‌انداز بلندمدت روند این بازار توضیح داد:«برای پیش‌بینی بلندمدت قیمت طلا و سکه باید به دو مولفه دلار و طلای جهانی توجه کرد. طلا و سکه در بلندمدت متاثر از این دو مولفه نوسانات خود را تا پایان سال ادامه می‌دهد.»