جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اعلام 3 روز عزای عمومی در یمن

اعلام 3 روز عزای عمومی در یمن

در بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن آمده است: ترور هنیه تنش و تجاوزی بزرگ و نقض آشکار تمام قوانین و منشورهای بین المللی است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت جنایت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در عملیاتی بزدلانه و جنایتکارانه را که یکی از نمادهای امت و رهبران مقاومت را هدف قرار داد، محکوم می‌کنیم. ترور هنیه تنش و تجاوزی بزرگ و نقض آشکار تمام قوانین و منشورهای بین المللی است.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش المسیره، در بیانیه این دفتر آمده است: ترور هنیه جنایت یهودی تروریستی است که خسارت بزرگی برای این امت در یک مرحله سرنوشت ساز از درگیری با دشمن است. ما در کنار حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در مقابله با عربده کشی و زورگویی صهیونیست‌ها و آمریکا هستیم.

در بیانیه این دفتر آمده است: پافشاری دشمن صهیونیستی بر جنایت‌های نسل کشی و ترور رهبران نشان دهنده ناتوانی و شکست سخت این رژیم در جنگ است. کسانی که سهل انگاری می‌کنند به ویژه نظام‌های حاکم باید از خواب بیدار شده و اقدام جدی برای حفظ عزت این امت و یاری کردن فلسطین اتخاذ کنند. ما مجددا عهد می‌بندیم که به یاری کردن فلسطین و مسئله آن و روش مقاومت تا زمان پیروزی ادامه دهیم. جنایت ترور هنیه هرگز ملت فلسطین را باز نخواهد داشت و مانع ادامه مقاومت آن نخواهد شد و بر ثبات و استواری آن می‌افزاید.

مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی یمن نیز از اعلام سه روز عزای عمومی و نیمه افراشته کردن پرچم‌ها به خاطر شهادت اسماعیل هنیه خبر داد.

وی گفت: شهادت هنیه خسارت بزرگی برای ملت فلسطین و کل امت اسلامی است. ما جنایت شنیع ترور هنیه توسط دشمن اسرائیلی را محکوم می‌کنیم؛ دشمنی که در شکست سخت خود در تمام عرصه‌ها از هفت اکتبر فرو رفته و سردرگم شده است. دشمن صهیونیستی و آمریکایی مسئولیت گسترش دامنه جنگ و درگیری و موج ترورهای رهبران مقاومت را برعهده دارند.

رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران به شهادت رسید.

منبع: etemadonline-669415

برچسب ها
نسخه اصل مطلب