جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > شهرداری شیراز تاکنون مجوز عرضه تره‌بار و اغذیه سیار صادر نکرده است

سخنگوی شهرداری شیراز:

شهرداری شیراز تاکنون مجوز عرضه تره‌بار و اغذیه سیار صادر نکرده است

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: شهرداری تاکنون هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت بارفروشان خودرویی و اغذیه‌فروشان سیار صادر نکرده است.

رضا جاویدی گفت: شهرداری شیراز در راستای ساماندهی فعالیت دست‌فروشان شامل بساط‌گستران، بازارهای جمعی، بارفروشان خودرویی و اغذیه فروشان سیار در سال گذشته آیین‌نامه‌ای همراه دستورالعمل مربوط به آن را تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر رسانده است.

وی افزود: شهرداری شیراز طبق مفاد این آیین‌نامه و ضوابط تخصصی کمیته راهبردی که براساس این مصوبه تشکیل شده است، ساماندهی دست‌فروشان را اجرایی می‌کند.

به گفته جاویدی؛ شهرداری شیراز پیرو همین موضوع در گام نخست با تهیه بانک اطلاعاتی و تشکیل پرونده افراد فعال اقدام و بساط‌گستران شب‌بازارهای خیابان‌های ارم و زند را ساماندهی و به مکان جدید منتقل کرد.

سخنگوی شهرداری شیراز اعلام کرد: به‌زودی نیز ساماندهی شب‌بازارهای سینما سعدی و خیابان عفیف‌آباد را انجام و انتقال این بازارها به مکان جدید برای حل برخی معضلات در حوزه‌های عبورومرور و ترافیک اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص دیگر بساط‌گستران در سطح شهر، بارفروشان خودرویی و اغذیه‌فروشان سیار نیز بیان کرد: شهرداری شیراز هیچ‌گونه مجوز فعالیتی صادر نکرده و هرگونه فعالیت این اشخاص فاقد وجاهت قانونی بوده و به صورت مستمر مأموران ذی‌صلاح در حوزه رفع سدمعبر در حال برخورد و جمع‌آوری نامبردگان هستند.

جاویدی با بیان اینکه ادعاهای مطروحه مبنی بر داشتن مجوز فعالیت از سوی این افراد تکذیب می‌شود، گفت: با روش‌های قانونی اماکنی جهت فعالیت موقت و ضابطه‌مند دست‌فروشان و بارفروشان در محل‌های مجاز و ثابت در دست شناسایی و طراحی است، ولی هرگونه فعالیت در معابر عمومی امری غیرقانونی است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب