جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > سند مالکیت کاروانسرای دوکوهک به نام میراث فرهنگی فارس صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

سند مالکیت کاروانسرای دوکوهک به نام میراث فرهنگی فارس صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از سند مالکیت کاروانسرای تاریخی دوکوهک از توابع شهرستان شیراز به نام آن اداره کل خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی چهارشنبه 10 مرداد به خبرنگاران گفت: این سند تک برگ، سند تک برگ با پیگیری و تلاش دفتر حقوقی و املاک این اداره کل وهمکاری و مساعدت مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس و حمایت های معاونت  صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان شیراز صادر شده است.

او گفت: کاروانسرای دوکوهک که ابتدای جاده شیراز به سپیدان واقع شده، سال 1377 به شماره 2107 درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

ثابت‌اقلیدی گفت: کاروانسرای دوکوهک یک طبقه و دو ایوانی‌ست و مصالح به کاررفته دربنا از سنگ لاشه و گچ است و از ویژگی های آن می توان به استفاده از مصالح سنگ تمامی قسمت های بنا و همچنین مستقل بودن حجره ها و قرار داشتن در نزدیکی شیراز اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه بنای مذکور به نحوی شدیدی تخریب شده است، افزود: درحال حاضر توسعه و تعمیرات یا دخل و تصرف چندانی در بنا به چشم نمی خورد ولی عمده قسمت های کاروان سرا تخریب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: کاروانسرای دوکوهک نیازمند احیا است و بی تردید بامشارکت بخش خصوصی  و خیرین میراث فرهنگی مرمت و احیای بنا انجام می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب