جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > رسانه در افزایش دانش مردم نسبت به محیط زیست نقش محوری دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

رسانه در افزایش دانش مردم نسبت به محیط زیست نقش محوری دارد

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه رسانه در افزایش دانش مردم نسبت به محیط زیست نقش محوری دارد، گفت: استفاده تاثیر گذار از ظرفیت های صدا و سیما و رسانه ها برای تنویر افکار عمومی و توسعه و حفظ محیط زیست یک اولویت است.

عطا پورشیرزاد در نشست بررسی مسائل و مشکلات محیط زیستی که با حضور معاونان و مدیران حفاظت محیط زیست و نماینده صدا و سیما برگزار شد، گفت: اطلاع رسانی دقیق از حوزه تخصصی و علمی محیط زیست در تغییر نگرش افراد به این مجموعه بسیار موثر است.

او تلاش برای حفظ محیط زیست را بر مبنای فعالیت های رسانه ای کارساز برشمرد و افزود: بیان اهمیت و جایگاه محیط زیست می تواند زمینه ای برای مشارکت مردم به خصوص سازمان های مردم نهاد در حراست از محیط زیست را فراهم کند.

پورشیرزاد مدیرکل حفاظت محیط زیست  فارس اظهار داشت: این مجموعه تعامل مطلوب و دو سویه با رسانه ها دارد به گونه ای که در یکسال گذشته یک هزار و 800  خبر از محیط زیست این استان در رسانه منتشر شده است.

قاسم نهاوندی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نیز در ادامه این نشست بر لزوم افزایش تعامل و هم افزایی و استفاده از ظرفیت های رسانه ای تاکید کرد.

نهاوندی ادامه داد: خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش بسزایی در هدایت افکار عمومی و توجه مردم به محیط زیست دارند. استان فارس یک استان رسانه ای قوی با خبرنگاران زبده، چیره دست و آگاه است و این فرصتی برای محیط زیست و بهرمندی از توان رسانه ای استان است.

معاون محیط زیست طبیعی، ضمن تاکید بر نقش رسانه در حفاظت از محیط زیست، گفت: فقر اقتصادی مردم را ناگزیر به قطع بی‌رویه‌ی درختان برای تهیه‌ی هیزم و زغال می‌کند و این امر به تخریب جنگل‌ها و افزایش خطر وقوع سیل و خشکسالی منجر می‌شود.

نبی الله مرادی ادامه داد: از سوی دیگر، دخالت‌های سیاسی در صدور مجوزهای بهره‌برداری از معادن و صنایع آلوده‌کننده، باعث آلودگی شدید آب‌ها و هوا شده و سلامت مردم را به خطر انداخته است. این در حالی است که تغییر اقلیم نیز بر شدت این مشکلات افزوده و تنوع زیستی کشور را به شدت تهدید می‌کند.

راضیه پارسایی نماینده صدا و سیمای استان فارس و مسوول میز محیط زیست در صدا و سیما نیز در این نشست گزارشی از تولید محتواهای رسانه ای با موضوع محیط زیست در صدا و سیمای استان ارائه داد و افزود: ظرفیت های موجود در این عرصه نباید مغفول بماند.

این نشست با حضور مدیران  آموزش و مشارکت های مردمی و روابط عمومی و امور رسانه محیط زیست فارس و  فرمانده یگان و رئیس اداره بازرسی عملکرد محیط زیست استان ادامه یافت.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب