بازار طلا و ارز به پنجمین روز نوسانی خود رسید و قیمت دلار و سکه کانال عوض کردند. قیمت دلار هرات وارد کانال 59 هزار تومان شد و قیمت طلا و سکه نیز کانال عوض کردند. علاوه بر طلا و ارز، متغیر دوم سکه یعنی انس طلا هم نسبت به معاملات روز دوشنبه افزایش داشت.

قیمت طلا و ارز که بعد از پایان دولت سیزدهم بر مدار افزایش بوده، در روز سه‌شنبه به روند صعودی خود ادامه داد و قیمت‌ها در روز تحلیف آقای پزشکیان کانال‌های جدیدی فتح کردند. قیمت دلار هرات سه‌شنبه را در بالای مرز مقاومت و در 58 هزار و 800 تومان شروع کرد و در ابتدا و قبل از نرخ‌دهی بازار دبی سعی در از دست دادن مرز حمایت داشت، اما بعد از نرخ‌دهی درهم، به افزایش برگشت. قیمت دلار هرات که در نیمه اول معاملات برای ورود به کانال 59 هزار تومان تلاش کرده بود، در نیمه دوم معاملات بالاخره وارد این کانال شد و در 59 هزار و 100 تومان به کار خود پایان داد.

قیمت دلار تهران نیز به واسطه افزایش بازار طلا و ارز، با صعود به میانه کانال 59 هزار تومان رسید. قیمت درهم امارات بدون تغییر نسبت به نرخ روز گذشته در 16 هزار و 140 تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا 16 هزار و 200 تومان بالا رفت اما نتوانست از این مرز عبور کند. قیمت درهم در نهایت به 16 هزار و 190 تومان رسید. در مجموع، قیمت درهم نوسان رفت و برگشتی داشت و بالاتر از نرخ روز گذشته بسته شد.

قیمت تتر که در روز گذشته به واسطه افزایش بیت‌کوین برخلاف بازار ارز و سکه حرکت کرده بود، بعد از تایید الگوی هارمونیک با افزایش به قیمت دلار تهران رسید. قیمت سکه امامی که در روز گذشته در ورود به کانال 42 میلیون ناکام مانده بود، در روز سه‌شنبه با افزایش تا 42 میلیون و 400 هزار تومان بالا رفت. حباب سکه نیز با افزایش به 21 درصد رسید که عدد قابل توجهی است. البته قیمت سکه در سایت‌های نرخ‌دهی پایین‌تر زده شده و حتی برخی سایت‌ها نرخ 41 میلیون و 950 هزار تومان را برای سکه ثبت کردند.

قیمت طلای آبشده در پله هشتم کانال 14 میلیون آغاز کرد و با افزایش به کانال 15 میلیون رسید. حباب طلای آبشده هم بر مدار افزایش بود و به یک درصد رسید که عدد بزرگی برای حباب طلا محسوب می‌شود. نکته جالب توجه بازار طلا و سکه این است که قیمت‌ها در کف حباب کم می‌کنند و در نرخ‌های بالا حباب‌شان چاق می‌شود که نشان می‌دهد هم در پایین هیجان وجود دارد و هم در بالا رفتن قیمت‌ها.

در روز سه‌شنبه شاهد زورآزمایی کانال‌های سیگنال‌فروش بودیم. کانال‌های سیگنال‌دهی مدام در حال آتو گرفتن از هم بودند و به نوعی می‌توان گفت در حال جمع کردن مخاطب و فروش پکیج بودند. همچنان معامله‌گران بازار، دلیل نوسان بازار را عدم تزریق درهم و اخبار جنگی می‌دانند.

به عقیده معامله‌گران فنی، قیمت‌ها به مرز مقاومت مهمی رسیده‌اند و ممکن است در این ناحیه واکنش نشان دهند. مرز مقاومت دلار هرات در 59 هزار و 250 تومان قرار دارد و تا زمانی که از این سطح عبور نکند، ممکن است به سمت مرز حمایت 58 هزار و 800 تومان حرکت کند. مرز حمایت مهم‌تر بازار ارز در 58 هزار و 300 تومان قرار دارد. مرز مقاومت طلای آبشده هم در 15 میلیون و 75 هزار تومان است که اگر این سطح شکسته شود، قیمت طلا ممکن است تا 15 میلیون و 300 هزار تومان بالا برود. قیمت طلا اگر نتواند از مرز مقاومت عبور کند، ممکن است دوباره به کانال 14 میلیون بازگردد.