جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ایست قیمت لیر ترکیه/ دینار عراق تغییر فاز داد؛ قیمت منات به مرز مهم رسید/ امید تهران و بغداد به دولت چهاردهم

ایست قیمت لیر ترکیه/ دینار عراق تغییر فاز داد؛ قیمت منات به مرز مهم رسید/ امید تهران و بغداد به دولت چهاردهم

اقتصادنیوز: امروز قیمت دینار عراق خلف وعده کرد و در حالی معامله شد که نسبت به دو هفته گذشته تغییر مسیر داد و با افزایش قیمت، 45 تومان معامله شد.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز همزمان با برگزاری مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران شاهد افزایش قیمت ها نسبت به روز گذشته بود؛ روندی که با فتح کانال های جدید و عبور از مرزهای مقاومتی همراه شد.

امروز قیمت دلار هرات در نیمه دوم معاملات، وارد کانال 59 هزار تومان شد؛ اسکناس آمریکایی که در پشت خط دوشنبه در 58 هزار و 900 تومان بسته شده بود؛ امروز را با کاهش 100 تومانی در 58 هزار و 800 تومان بازگشایی کرد. به گزارش اقتصادنیوز،‌ اسکناس آمریکایی در نیمه اول معاملات، برای ورود به کانال 59 هزار تومان تلاش کرد و بالاخره در نیمه دوم روز به این مهم دست یافت و در نهایت در 59 هزار و 100 تومان به کار خود پایان داد.

اما سایر ارزها امروز در بازار چه مسیری را تجربه کردند؟ در ادامه به آخرین قیمت ارزها در بازار تهران نگاهی خواهیم انداخت.

قیمت دینار عراق امروز 9 تیر 1403

امروز قیمت دینار عراق خلف وعده کرد و در حالی معامله شد که نسبت به دو هفته گذشته تغییر مسیر داد و نقطه پایانی بر ثبات ارزش خود گذاشت. ارزش واحد پول رسمی کشور همسایه ایران در پایان معاملات امروز یک تومان رشد داشت و به 45 تومان رسید.

فارغ از اخبار مربوط به سفر اربعین 1403، امروز شاهد انتشار خبری درباره جزئیات روابط ایران و عراق با روی کار آمدن دولت چهاردهم بودیم. براساس گزارش اکوایران، ایران در ردیف سومین شریک تجاری عراق قرار دارد؛ اما رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور به حدی است که نباید به این میزان بسنده کرده و باید حجم تجارت 12 میلیارد دلاری کنونی را به 20 میلیارد دلار در سال افزایش دهیم. افزایشی که به رفع هرچه سریع‌تر مشکلات پولی و بانکی میان ایران عراق، گره خورده است.

رئیس اتاق ایران در دیدار با رئیس اتاق صنایع نینوا به این نکته اشاره کرد که مشکلات ایران و عراق در حوزه مراودات پولی و بانکی باید هر چه زودتر حل‌وفصل شود و ما امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید ایران، این امر محقق شود.

نرخ امروز ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان در سمت افزایشی بازار قرار داشت و با تجربه رشد 480 تومانی، در مقایسه با روز گذشته 154960 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

منات آذربایجان هم امروز به مانند ریال و دینار عراق ساز افزایش را کوک کرد و 140 تومان گران شد. هر منات عصر امروز سه شنبه 9 مرداد با قرار گرفتن در مرز مهم 35 هزار تومان به کار خود پایان داد.

نرخ امروز درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز بازار تهران امروز هم تنظیمات کارخانه خود بازگشت و با عدم تغییر قیمت نسبت به عصر روز دوشنبه معامله شد. درام ارمنستان معاملات امروز را با 154 تومان بست.

درام ارمنستان

قیمت لاری گرجستان امروز

قیمت لاری گرجستان امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران بالا رفت و نتوانست در مقابل جناح افزایشی بازار مقاومت کند. ارزش لاری امروز 40 تومان افزایش داشت و 22050 دست به دست شد.

نرخ امروز رینگیت مالزی

امروز رینگیت مالزی هم به مانند عمده ارزهای مورد معامله در بازار افزایش قیمت را تجربه کرد. هر رینگیت با رشد 100 تومانی، 12880 تومان معامله شد.

قیمت بات تایلند در بازار

در نهایت عصر امروز بات تایلند هم 12 تومان گران شد و 1654 تومان قیمت گذاشته شد تا ترکیب ارزهایی که امروز افزایش قیمت را تجربه کردند؛ تکمیل کند.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعال شدن جناح افزایشی حکایت دارد و به جز لیر ترکیه و درام ارمنستان که متوقف شدند؛ بر مدار افزایش حرکت کردند.

منبع: eghtesadnews-663177

برچسب ها
نسخه اصل مطلب