جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان >  حادثه سقوط بالابر در کارگاه قنادی دو مصدوم برجای گذاشت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري گرگان

 حادثه سقوط بالابر در کارگاه قنادی دو مصدوم برجای گذاشت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري گرگان از مصدومیت دو نفر در حادثه کارگاه قنادی خبر داد.

موسی الرضا صفری در خصوص این حادثه اظهار داشت: در ساعت ۱۲ روز دوشنبه با اعلام خبر بروز حادثه به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی گرگان ایستگاه عملیاتی شماره ۲ به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: این حادثه زمانی اتفاق افتاده که دو نفر مرد جوان از کارگران یک شیرینی فروشی بر روی بالابر در حال انتقال از طبقه اول به همکف بودن که در بین این طبقات بدلیل نقص فنی و رها شدن ناگهانی بالابر به حدود ۱۰ متر پائین تر در طبقه منفی یک سقوط می کنند.

صفری تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و ایمن سازی محل با استفاده از تجهیزات ویژه نجات، عملیات رهاسازی این دو کارگر را آغاز کردند و سپس هر دو نفر کارگر را که از ناحیه پا و کمر به شدت آسیب دیده بودند را پس از فیکس کردن برروی برانکارد از زیرزمین به طبقه همکف منتقل کردند و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني شهرداري گرگان در پیشگیری از بروز اینگونه حوادث افزود: با رعایت دو نکته مهم اعم از سرویس دوره ای اجزا بالابر و عدم حمل بارهای غیر معمول و با وزن بالا که موجب برهم زدن تعادل بالابر می شود می توان از این نوع حوادث پیشگیری کرد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب