جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > بررسی آخرین وضعیت طرح تفکیک زباله از مبدأ شهر گرگان 

در کمیته راهبردی طرح تفکیک زباله مطرح شد؛ 

بررسی آخرین وضعیت طرح تفکیک زباله از مبدأ شهر گرگان 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از بررسی آخرین وضعیت طرح تفکیک زباله از مبدأ خبر داد.

احمد سالاری با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت بالای طرح تفکیک زباله از مبدأ و در راستای بررسی آخرین وضعیت طرح مذکور در شهر گرگان جلسه ای با حضور ریاست کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر جناب آقای تجری، نماینده سازمان پسماند و مدیران و ناظران معاونت خدمات شهری در دفتر معاونت محیط زیست و خدمات شهری  برگزار شد.

سالاری افزود: طرح تفکیک زباله از مبدأ در سطح مناطق در حال اجراست لیکن در خصوص اجرای بهتر طرح مقرر شد کارشناسان خدمات شهری از تجربیات شهرهای موفق الگو گرفته و محله محوری کار در اولویت باشد. 

وی ادامه داد: با توجه به بندهای دوم و سوم تفاهم نامه، قراداد پیمانکاران این طرح با نگاه رفع مشکلات موجود و سرعت بخشیدن در جهت رسیدن به وضعیت مورد انتظار مدیریت شهری و شهروندان با حضور اعضای کمیته راهبردی مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.

از مهمترین اتفاق این جلسه اضافه شدن نرم افزار «پاکزیست» (نرم افزار طرح جمع آوری پسماند خشک) در جهت سرعت بخشیدن و کمک به اجرای بهتر طرح و همچنین لزوم اجرای طرح به صورت محله محور در سطح شهر گرگان مورد تاکید اعضای کمیته راهبردی قرار گرفت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان یاد آور شد: ساماندهی مراکز  ضایعاتی ها و دوره گردها که از سال قبل شروع شده بود با جدیت بیشتری در دستور کاری قرار گرفته است.

سالاری تصریح کرد: سرانه تولید زباله هر شهروند گرگانی در شبانه روز ۷۵۰ گرم است که از میانگین سرانه کشور (۴۵۰ گرم) بالاتر است و لذا ضروری است در قسمت طرح تفکیک زباله برنامه ریزی و اقدامات متفاوت نسبت به سنوات گذشته انجام شود چون وضعیت موجود نیز مورد رضایت ما نیست و در کمیته راهبردی در تلاشیم وضعیت طرح تفکیک را در شهر گرگان به سطح مطلوبی برسانیم.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب