جستجو
رویداد ایران > رویداد > سیاسی > (ویدئو) انسیه حزعلی: ما را به جلسات حجاب وزارت کشور دعوت نمی‌کردند

(ویدئو) انسیه حزعلی: ما را به جلسات حجاب وزارت کشور دعوت نمی‌کردند

انسیه حزعلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پس چرا نوع پوشش آن‌ها یکسان است و آدم احساس می‌کند که هماهنگ‌شده هستند، گفت: این را باید از وزارت کشور بپرسید. البته ما را در جلسات حجاب وزارت کشور دعوتمان هم نمی‌کردند و بیشتر آقایان برای خانم‌ها تصمیم می‌گرفتند و معمولا کارگروه مربوطه هیچ عضو خانمی هم نداشت. در آن‌جا ما چند بار هم اعتراض کردیم و شنیدم یکی دو بار در این جلسات، دست آخر خانم‌ها را هم دعوت کردند.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در در دولت سیزدهم می‌گوید گشت ارشاد با دستور وزیر کشور و زیر مجموعه‌اش پیاده شد.

به گزارش دیدبان ایران، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور در دولت سیزدهم گفت و گویی انجام داده که بخشی از آن به شرح زیر است:

خیلی‌ها اعتقاد دارند نوع برخورد گشت ارشاد با مساله حجاب و بی‌حجابی، بستگی به دولتی دارد که رأس کار هست؛ یعنی مثلا در دولت آقای خاتمی به یک شیوه برخورد می‌شود و در دولت آقای احمدی‌نژاد به شیوه‌ای دیگر؛ شما به این مساله اعتقاد دارید؟

به هر حال موثر است. چون وزیر کشور و زیرمجموعه‌اش هستند که می‌توانند درباره نوع روش‌ها تصمیم‌گیری کنند. یعنی سلوکی را که زیرمجموعه می‌تواند در این زمینه داشته باشد، با دستور وزیر کشور مشخص می‌شود.

یعنی با دستور وزیر کشور در هر دولتی، نوع برخورد متفاوت می‌شود؟

به هر حال موثر است چه کسی وزیر کشور باشد، ممکن است در کل مساله تاثیرگذار نباشد، ولی در نوع برخورد موثر است.

یکی از مسائلی که در دولت سیزدهم مطرح بود، بحث حجاب‌بان در متروها بود. وزیر محترم کشور همیشه اذعان می‌داشت که ما حجاب‌بان نداریم، ولی ما بعضا مشاهده کرده‌ایم که تعداد زیادی از خانم‌ها در مترو تذکر حجاب می‌دهند، آیا چنین چیزی وجود دارد یا نه؟

تا جایی که من می‌دانم، به ما گفتند نیروهای مردمی هستند که چنین برنامه‌هایی را اداره می‌کنند. خیلی از نیروهای مردمی در بخش‌های مختلف، در پارک‌ها و در محیط‌های مختلف هستند.

پس چرا نوع پوشش آن‌ها یکسان است و آدم احساس می‌کند که هماهنگ‌شده هستند؟

این را باید از وزارت کشور بپرسید. البته ما را در جلسات حجاب وزارت کشور دعوتمان هم نمی‌کردند و بیشتر آقایان برای خانم‌ها تصمیم می‌گرفتند و معمولا کارگروه مربوطه هیچ عضو خانمی هم نداشت. در آن‌جا ما چند بار هم اعتراض کردیم و شنیدم یکی دو بار در این جلسات، دست آخر خانم‌ها را هم دعوت کردند.

آیا خانم‌هایی که در مترو تذکر حجاب می‌دهند، می‌توانند مانع ورود خانم‌های بدحجاب و بی‌حجاب به متروها شوند؟

احتمالا می‌توانند و لابد مجوز دارند که این کار را انجام می‌دهند. بله احتمالا مجوز گرفته‌اند.

منبع: fararu-759089

برچسب ها
نسخه اصل مطلب