جستجو
رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > سقوط مک دونالد استارت خورد

سقوط مک دونالد استارت خورد

اقتصادنیوز: سهام مک‌دونالد در سال جاری تا پیش از تعطیلی آخر هفته ۱۵ درصد کاهش یافته است، در حالی که در مدت مشابه افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رشد فروش مک‌دونالد در سال جاری کاهش یافته است زیرا غذاخوری‌ها در سراسر جهان خرید بیگ‌مک‌های (همبرگر) خود را کاهش داده‌اند که سال‌ها افزایش قیمت‌ها و بودجه‌های کم خانواده را تحت فشار قرار داده‌اند.

در پایان سه ماهه گذشته، تامین‌کننده فست‌فود یک معامله پنج دلاری برای وعده‌های غذایی در ایالات‌متحده ارائه کرد تا مشتریان را متقاعد کند که هنوز یک گزینه مقرون به صرفه است.

خبر مرتبط
مک دونالد به وعده خود عمل کرد/ غذای 5 دلاری معرفی شد

اقتصادنیوز: وعده غذایی ۵ دلاری مک‌دونالد در هفته آینده به مشتریان مک دونالد ارائه خواهد شد.

نتایج اولیه نشان می‌دهد که این امر مشتریان را جذب می‌کند، اگرچه افزایش فروش تا اواخر امسال آشکار نخواهد شد. همچنین آیتم‌های منو با نسخه محدود را معرفی کرده است که امیدوار است مشتریان را جذب کند.

در خارج از ایالات‌متحده، تحریم‌ها بر سر جنگ رژیم صهیونیستی و غزه همچنان به فروش در بخش‌هایی از خاورمیانه ضربه می‌زند. این شرکت قبلاً هشدار داده بود که این رکود تا زمانی که درگیری حل نشود ادامه خواهد داشت. مک‌دونالد همچنین از کاهش فروش فروشگاه‌های مشابه در چین و فرانسه خبر داد.

طبق گزارش بلومبرگ، کاهش فروش نشان می‌دهد که افتتاحیه‌ها ضعف در واحدهای موجود را جبران نمی‌کند. زنجیره همبرگر در بحبوحه یک طرح توسعه بلندپروازانه است و به دنبال آن است که ۵۰ هزار مکان تا سال ۲۰۲۷ در سراسر جهان داشته باشد که از حدود ۴۲ هزار در ابتدای سال جاری افزایش یافته است.

منبع: eghtesadnews-662996

برچسب ها
نسخه اصل مطلب