جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > سلاحی: شیرازگرمترین روز پنجاه سال اخیر را بی تنش رد کرد/قزل‌سفلی: همه ظرفیت‌ها باید کنار صنعت برق قرار گیرد

بازدید معاون سیاسی استانداری فارس از مرکز دیسپاچینگ توزیع برق شیراز

سلاحی: شیرازگرمترین روز پنجاه سال اخیر را بی تنش رد کرد/قزل‌سفلی: همه ظرفیت‌ها باید کنار صنعت برق قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با حضور در مرکز دیسپاچینگ توزیع نیروی برق شیراز، ضمن آشنایی با روند مدیریت مصرف انرژی از طریق این مرکز، در جریان روند مصرف و پیک بار گرم‌ترین روزهای شیراز طی 50 سال اخیر، قرار گرفت.

محمدرضا سلاحی با یادآوری اینکه، یکشنبه هفتم تیرماه به عنوان گرمترین روز سال را به واسطه تعامل مشترکین و مسوولین استانی و تدابیر اندیشیده شده، علیرغم گرمای شدید و طولانی مدت هوا، با موفقیت و بدون کوچکترین تنش اجتماعی، پشت سرگذاشتیم.

سلاحی خاطرنشان کرد استقرار و استمرار گنبد حرارتی در منطقه خاورمیانه بسیاری از کشورهای منطقه که دارای زیرساختهای مناسبی نیز می باشند را متاثر و ناچار به اعمال خاموشی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز ضمن تشریح روند مدیریت بار از طریق مرکز دیسپاچینگ، یکی از راه کارهای بسیار موثر را  توسعه هوشمندسازی شبکه توزیع برق ذکر و خاطرنشان کرد که این اقدام یکی از موثر ترین شیوه ها برای مدیریت بار انرژی و عبور بدون تنش از ایام پیک مصرف برق بوده است.

سلاحی با یادآوری اینکه تعداد کلیدهای هوشمند شبکه توزیع نیروی برق شیراز طی سه سال اخیر از 23 دستگاه به بیش از 400 دستگاه افزایش یافته است، گفت: این مهم منجر به مدیریت مطلوب انرژی و کاهش زمان خاموشی بر مشترک در محدوده عملکردی توزیع برق شیراز شده است.

مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز با اشاره به شناسایی 200 مشترک صنعتی با دیماند بالا، گفت: در ایام گرم سال و براساس سیاست‌های توانیر، مدیریت بار در این بخش به شکل موثر انجام شده است.

راست روشن با بیان اینکه همه مشترکان بخش کشاورزی دارای کنتورهای هوشمند بوده و از طریق مرکز دیسپاچینگ مدیریت می‌شوند، گفت: از طریح سیسیتم اتوماسیون و سکسیونرهای نصب شده در شبکه، زمینه برای مدیریت اضطراری مصرف فراهم شده است و اگر مشترکی، بیش از ظرفیت توافقی در ایام مشخص سال، مصرف داشته باشد، اقدامات مدیریتی به شکل سیستمی اعمال خواهد شد.

راست روشن، تعطیلی بخش اداری را در مدیریت مصرف انرژی برق برای روز یکشنبه ۷ مرداد به عنوان یکی از گرمترین روزهای امسال، موثر ارزیابی و خاطرنشان کرد: این اقدام منجر به صرفه‌جویی حدود ۳۰مگاواتی در مصرف انرژی برق شده است.

عزیزی معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز در حاشیه این دیدار گفت: در استان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه مولدهای انرژی وجود دارد که در مدار قرار گرفتن این مولدها به ویژه در ساعات اوج مصرف می تواند کمک قابل ملاحظه ای به پایداری برق داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت: هدف از حضور در مرکز دیسپاچینگ، تشکر از صنعت برق بود که به شکل شبانه‌روزی در مسیر تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان تلاشی موثر انجام می‌دهند، بوده است.

اسماعیل قزل‌سفلی با قدردانی از اقدامات اجرایی شده در حوزه توزیع برق شیراز، بر تداوم همکاری، حمایت و پشتیبانی معاونت سیاسی استانداری از برنامه‌های صنعت برق در راستای عبور از پیک بار و مدیریت مصرف برق، تاکید کرد.

قزل‌سفلی خاطرنشان کرد که، موفقیت شرکت توزیع برق شیراز در عبور بدون تنش از پیک بار نشان دهنده برنامه‌ریزی صحیح و اجرای درست سیاست‌های تدوین شده و وجود یک سیستم با برنامه و مناسب در این مجموعه است.

معاون سیاسی استانداری فارس ضمن تاکید بر لزوم تداوم مدیریت مصرف در بخش اداری و اعمال سیاست‌های برنامه ریزی شده در این بخش، لزوم توجه به فرهنگسازی با همراهی همه ابزارهای رسانه‌ای را یادآور شد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه می‌توان با مجوز شورای تامین، ادارات دولتی پرمصرف را به مردم معرفی کرد، گفت: ما باید برای فرهنگ سازی از همه ظرفیت رسانه‌ای اعم از پیامک، شبکه‌های اجتماعی، انسان رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری و ... استفاده مطلوب داشته باشیم.

او با بیان اینکه مرکز دیسپاچینگ نشان می‌دهد که یک سیستم با برنامه پشت کار است تا شاهد تامین برق مطمئن و پایدار در شرایط سخت باشیم، گفت: صنعت برق در مسیر ارائه خدمت نباید تنها بماند و حوزه سیاسی استانداری به عنوان سفیر این صنعت، همراهی و حمایت لازم را خواهد داشت؛ همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود هم باید در کنار صنعت برق برای مطلوب‌تر شدن وضعیت قرار گیرند.

این مقام مسئول ضمن تاکید براینکه حرکت به سمت مدیریت مصرف انرژی باید با سرعت بیشتری تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق شیراز، برنامه مد نظر برای استفاده از مولدهای انرژی موجود در دوایر مختلف را تدوین و ارائه کند تا راهکار مناسب برای به کارگیری این ظرفیت اندیشیده و اجرایی شود.

قزل‌سفلی همچنین اضافه کرد: هوشمندسازی در همه بخش‌ها به ویژه انرژی، یک الزام محسوب می‌شود و برای مدیریت مناسب‌تر راهی جز هوشمندکردن سیستم‌های مدیریتی و نظارتی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب