جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > نزدیک شدن حیوانات به مناطق مسکونی برای آب و غذا/با حیات وحش مهربان باشیم

رئیس محیط زیست مرودشت هشدار داد:

نزدیک شدن حیوانات به مناطق مسکونی برای آب و غذا/با حیات وحش مهربان باشیم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت گفت: با توجه به فرارسین فصل گرما و نیازغذاو آب، حیات وحش از جمله خرس قهوه ای از ارتفاعات جهت آشامیدن آب وغذا به اراضی کشاورزی ،باغات ومنابع آبی چشمه وآبشخورها نزدیک می شوند.

یوسف حسنی در ادامه گفت: این گونه‌ها پس از رفع نیاز غذایی وآبی به زیستگاه خود برمی گردند.باید تلاش کنیم شرایط را طوری مهیا کنیم تاآسیبی به حیات وحش وارد نشود تا با سپری شدن فصل گرما شرایط مناسبی برای زیست بهترحیات وحش فراهم شود. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت اضافه کرد: از همشهریان ودوست داران محیط زیست درخواست می کنیم تااز اتراق دام وچادرهای عشایری وحضور سگ‌های گله در نزدیکی منابع آبی و آبشخورها ممانعت کنند ومسیر عبور حیات وحش و راه‌های در نظر گرفته شده در جاده های  اصلی، بزرگراه‌ها  وراه آهن را مسدود نکنند تا حیات وحش بتوانند از آن مسیرها عبور کنند و با وسایل نقلیه برخورد نکنند.

طی روزهای گذشته گزارش هایی از نزدیک شدن گونه های خرس قهوه ای به برخی از باغ‌های شهرستان مرودشت منتشر شده است ، مسوولان محیط زیست از باغداران خواسته اند تا با رافت و مهربانی با این گونه کمیاب برخورد کنند و با حیات وحش مهربان باشیم.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب