جستجو
رویداد ایران > رویداد > مایکروسافت بازی های کپکام را به ایکس باکس می‌آورد

مایکروسافت بازی های کپکام را به ایکس باکس می‌آورد

مایکروسافت در تلاش برای آوردن بازی‌های قدیمی کپکام به ایکس باکس است.

در گذشته شاهد آن بودیم که بازی‌های کپکام در موارد متعددی روی ایکس باکس منتشر نشده‌اند. طرفداران زمانی‌که می‌خواستند بازی Street Fighter 5 را روی پلتفرم محبوبشان بازی کنند، به‌دلیل عدم انتشار آن روی ایکس باکس ناامید شدند. کپکام هم به همین دلیل حجم زیادی از فروش بالقوه خود را از دست داد.

حالا و پس از سال‌ها به‌نظر می‌رسد که مشکل درواقع از فریم‌ورک MT و زیرساخت بازی‌های کپکام بوده است. این دلیل عدم وجود برخی از بازی‌های کپکام مانند استریت فایتر ۵ روی ایکس باکس است. حالا یک منبع مطمئن فاش کرده است که مایکروسافت برای یافتن راه‌حلی برای آوردن بازی‌های کپکام به ایکس باکس، با این شرکت همکاری می‌کند.

جز کوردن در آخرین قسمت پادکست Xbox Two فاش کرد که مایکروسافت در تلاش است تا بازی‌های کپکام را به ایکس باکس بیاورد. کوردن در بسیاری از موارد دقیق بوده است بنابراین می‌توان گفت او یک افشاگر قابل اتکا است و می‌توان به حرف‌های او اعتماد کرد. او گفت که مایکروسافت با عدم انتشار استریت فایتر ۵ روی پلتفرم ایکس باکس، کنترل خود را بر جامعه طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای از دست داد.

کوردن فاش کرد که بازی‌های کپکام به‌دلیل مشکلات فنی روی ایکس باکس منتشر نمی‌شوند اما حالا این غول صنعت بازی و تکنولوژی به‌دنبال راه‌حل‌هایی برای آوردن این بازی‌ها به پلتفرم ایکس باکس است. بازی‌هایی مثل Marvel vs. Capcom و Great Ace Attorney Chronicles نیز به‌دلیل همین مشکل زیرساختی روی این پلتفرم عرضه نشده‌اند.

این غول دنیای بازی شاید کمی دیر اقدام کرده باشد اما طرفداران از اینکه می‌دانند ایکس باکس به‌دنبال راه‌حل است، خوشحال هستند. بسیاری از طرفداران برای انتشار مجموعه بتل نتورک روی این پلتفرم هیجان‌زده هستند.

منطقی نیست که بازی‌های نمادین کپکام به‌دلیل مشکلات فنی روی پلتفرم بازی مایکروسافت وجود نداشته باشند و امیدواریم مایکروسافت بتواند بازی‌های قدیمی کپکام را به کاتالوگ بازی‌های ایکس باکس برگرداند.

همچنین لازم به ذکر است که کپکام در حال کار روی بازی‌های جدید مگامن است احتمالا به‌زودی روی بازی‌های دیگری از Marvel vs. Capcom نیز کار کند. این توسعه‌دهنده اخیرا نیز گفته بود که هیچ برنامه‌ای برای توقف فروش بازی‌های فیزیکی ندارد.

نظرات خود را با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.

منبع: zoomg-370262

برچسب ها