جستجو
رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (ویدئو) هم اکنون گرما و گرد و خاک در خواف

(ویدئو) هم اکنون گرما و گرد و خاک در خواف

فرماندار خواف: با توجه به شرایط توأم گرما و گردوغبار تمامی شهروندان به ویژه گروه‌های حساس اقدامات خود مراقبتی در برابر عوارض گرمازدگی، کاهش کیفیت هوا و قرار گرفتن طولانی در معرض تابش آفتاب را رعایت کنند.

فرماندار خواف از شرایط توأم گرما و گردوغبار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسپور ۷ مرداد ضمن هشدار و توصیه خود مراقبتی به شهروندان در خصوص پدیده‌های گرمای شدید و گرد و غبار در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۱۰ ششم مردادماه از سوی سازمان هواشناسی استان و آخرین داده‌های ایستگاه پایش کیفیت هوای سنگان خواف وضعیت شهرستان برای حضور گروه‌های حساس در اماکن عمومی مناسب نیست.

وی با اشاره به شرایط توأم گرما و گردوغبار تمامی شهروندان به ویژه گروه‌های حساس از جمله سالخوردگان، بیماران تنفسی، پوستی و خردسالان را به اقدامات خود مراقبتی در برابر عوارض گرمازدگی، کاهش کیفیت هوا و قرار گرفتن طولانی در معرض تابش آفتاب توصیه نمود.

فرماندار خواف از شهروندان خواست ضمن پرهیز از حضور طولانی مدت در فضای باز، از فعالیت سنگین بدنی و ورزش در محیط باز طی امروز و فردا خودداری نمایند.

عباسپور با تأکید بر این نکته که اطلاعیه‌ها و هشدار‌های صادره به منزله ابلاغ به دستگاه‌ها است، افزود: تمامی دستگاه‌های مکلف برابر شرایط اضطرار و در چارچوب ضوابط تمهید و اقدام لازم را برای مدیریت شرایط گرما و گردوغبار در بازه زمانی اعلام شده انجام دهند.

منبع: fararu-758482

برچسب ها
نسخه اصل مطلب