جستجو
رویداد ایران > استان ها > فارس > بررسی آخرین وضعیت طولانی‌ترین مسیر دوچرخه‌سواری کشور در شیراز طی یک بازدید

بررسی آخرین وضعیت طولانی‌ترین مسیر دوچرخه‌سواری کشور در شیراز طی یک بازدید

آخرین روند اجرای پروژه مسیر دوچرخه بوستان ۳ هزار هکتاری کوهسار مهدی(عج) به‌عنوان طولانی‌ترین پروژه مسیر دوچرخه‌سواری کشور در هفدهمین بازدید شبانه مدیریت شهری و خبرنگاران شیراز، بررسی و جزئیات آن توسط شهردار، اعضای شورا و دیگر دست‌اندرکاران تشریح شد.

مسیر دوچرخه بوستان ۳ هزار هکتاری کوهسار مهدی(عج) در هفدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس با حضور سید ابراهیم حسینی رئیس و رضا محمدیان، محمدرضا هاجری و محمود صفایی اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین، تنی چند از شهرداران مناطق و مدیران حوزه‌های مرتبط شهرداری شیراز و خبرنگاران مورد بررسی میدانی قرار گرفت.

شهردار شیراز در این بازدید با بیان اینکه شهرداری این کلان‌شهر به اجرای پروژه‌های بزرگ پل‌سازی، تقاطع‌سازی، مترو و … ورود کرده است، اظهار کرد: پروژه مسیر دوچرخه‌سواری کوهسار مهدی(عج) با استقبال بالایی مواجه شده که اگر پیمانکاران و شهرداران مناطق ۶ و ۳ همت کنند، به اهداف تعیین شده براساس برنامه زمان‌بندی خواهیم رسید.

محمدحسن اسدی با تقدیر از پیمانکاران و شهرداران مناطق ۳ و ۶ که به‌صورت مجزا در مقاطع مختلف این پروژه به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند، از ارائه گزارش فعالیت‌ها و طرح‌های عمرانی شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان‌شهر به مردم در هفته دولت خبر داد و اعلام کرد: طی ماه‌های آینده نیز پروژه‌‌های عمرانی و زیرساختی متعددی تقدیم شهر‌وندان این کلان‌شهر خواهد شد.

وی گفت: در ۲۶ فروردین‌ماه امسال و در دومین بازدید شبانه از سلسله بازدیدهای مدیریت شهری، از این پروژه بازدید شد و مجددا در هفدهمین ایستگاه بازدیدهای شبانه، روند پیشرفت اجرای این پروژه‌ که پروژه‌‌ای اثرگذار در سرفصل‌های ورزشی، تفریحی، گردشگری و زیست محیطی است، مورد بررسی قرار گرفت.

 

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز بیان کرد: سه ماه پیش بازدید اولیه از این پروژه انجام و شهردار شیراز دستورکارهایی جهت تسریع در اجرای پروژه اعلام کرد و بدین ترتیب تصمیمات اجرایی در طراحی و تغییراتی در مسیر پیاده‌روی در کنار مسیر دوچرخه‌سواری اتخاذ و مسیر پیاده‌روی به مسیر دوچرخه‌سواری الحاق شد.

محمود صفایی با اشاره به طراحی ۶ مقطع در این پروژه، خاطرنشان کرد: مسیر دوچرخه‌سواری از کوهسار مهدی(عج) به‌سمت منصورآباد شروع می‌شود و از منصورآباد به جوادیه، از جوادیه به بام شیراز، از بام شیراز به دریاچه، مقصد بعدی زیباشهر و نهایتا به کوه نور در دروازه قرآن منتهی می‌شود.

وی طول این مسیر را نزدیک به ۲۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این پروژه، بزرگترین پروژه مسیر دوچرخه‌سواری کشور محسوب می‌شود.

مدیر عالی پروژه مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کوهسار مهدی(عج) همچنین یادآور شد: از جوادیه تا بام شیراز پیمانکار در حال کار است و پیشرفت فیزیکی نسبتا خوبی دارد و از بام شیراز تا زیباشهر نیز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی گزارش شده و دیگر مقاطع هم در مرحله طراحی و یا در مرحله تأیید برآورد اجرا قرار دارند.

صفایی از شهردار و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری شیراز بابت همکاری لازم مالی و مرتفع شدن مشکلات پیمانکاران از این بابت تقدیر و ابراز امیدواری کرد که با تسریع در اجرای پروژه، این مسیر در سه مقطع طبق زمان‌بندی در ۳۱ شهریورماه به بهره‌برداری برسد تا مردم از این پروژه ورزشی، تفریحی و گردشگری که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است، استفاده کنند.

شهردار منطقه ۶ شیراز نیز خاطرنشان کرد: اجرای فاز نخست این پروژه به عنوان بخشی از پارک ۳ هزار هکتاری بام شیراز در سه فاز از منصورآباد تا جوادیه به طول ۱.۵ کیلومتر، جوادیه تا بام شیراز به طول ۳ کیلومتر و از بام شیراز تا دریاچه نیز به طول ۳ کیلومتر توسط شهرداری این منطقه مدیریت می‌شود.

مسعود قادری ادامه داد: این مسیر به دلیلی طولی‌بودن و مخاطرات آن به سه فاز تقسیم شده است.

وی یادآور شد: مسیر دوچرخه‌سواری در فاز نخست به صورت بتنی و با عرض ۳متر و در فازهای بعدی و بدلیل استقبال بالای شهروندان از مسیر پیاده‌‌روی، این مسیر نیز در کنار مسیر دوچرخه‌سواری به صورت خاکی و با عرض ۱.۵ متر طراحی شده است.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: در مقاطعی از پروژه با فواصل مشخص نیز مکان‌هایی برای استفاده خانواده‌ها و ورزشکاران جهت استراحت و همچنین نورپردازی مسیر از دیگر اقدامات این پروژه است.

ابراهیم خداشناس مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه دیوارهای حائل در بخش هایی از این پروژه برای جلوگیری از آبریز و ... از کوه انجام شده گفت: احداث این پروژه در نوع خود سخت و پیچیده است و به همین دلیل اجرای آن برای پیمانکار از سختی خاص خود برخوردار است.

انتهای پیام

برچسب ها
نسخه اصل مطلب